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dc.contributor.authorBellés-Calvera, Lucía
dc.contributor.authorBellés-Fortuño, Begoña
dc.date.accessioned2021-11-16T15:53:42Z
dc.date.available2021-11-16T15:53:42Z
dc.date.issued2021-10-28
dc.identifier.issn2531-159X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/195536
dc.description.abstractEducation in the 21 st century has moved towards digital learning to offer high quality programmes that meet the technological and communicative demands of today’s society. Well - known approaches such as Content and Language Integrated Learning (CLIL) and English as a Medium of Instruction (EMI) may benefit from this new reality by addressing linguistic and cognitive challenges in written discourse. This paper examines the written performance of forty first - year undergraduate students coursing a CLIL module in History of the Classical World at a Spanish university . By means of Google My Maps, participants were expected to create a custom map describing five Roman vestiges of their choice. The findings indicate that students’ L1 negative transfer may lead to grammatical and lexical inaccuracy. Google My Maps has pr oved to be a valid resource for the retention of History contents as well as for the acquisition of a foreign language in online learning environments.ca_CA
dc.description.abstractLa educación en el siglo XXI ha introducido el aprendizaje digital en programas de alta calidad para satisfacer las demandas tecnológicas y comunicativas de la sociedad actual. Enfoques conocidos como el Aprendizaje Integrado de Contenido y Lenguaje (AICLE) y el Inglés como Medio de Instrucción (IME) pueden beneficiarse de esta nueva realidad al abordar los desafíos lingüísticos y cognitivos del discurso escrito. Este trabajo examina la producción escrita de cuarenta y dos estudiantes de primer año de grado que cursan un módulo de AICLE en Historia del Mundo Clásico en una universidad española. Por medio de Google My Maps se espera que los participantes creen un mapa personalizado que describa los cinco vestigios romanos según su elección. Los resultados indican que la transferencia negativa de la L1 puede llevar a inexactitudes gramaticales y léxicas en la L2. Google My Maps ha demostrado ser un recurso válido para la retención de contenidos en Historia, así como para la adquisición de un idioma extranjero en entornos de aprendizaje en línea.ca_CA
dc.format.extent31 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversidad Camilo José Celaca_CA
dc.relation.isPartOfVerbeia. Revista de Estudios Filológicos, monogràfic, 2021, any V, núm. 5, pàg. 26-56ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectCLILca_CA
dc.subjectHigher educationca_CA
dc.subjectWritten competenceca_CA
dc.subjectOpen Educational Resources (OERs)ca_CA
dc.subjectAICLEca_CA
dc.subjectEducación universitariaca_CA
dc.subjectCompetencia escritaca_CA
dc.subjectRecursos Educativos Abiertos (REO)ca_CA
dc.titleCLIL and e-learning environments: The role of Google My Maps and students’ written performance in Classical Historyca_CA
dc.title.alternativeEl enfoque AICLE y los entornos de aprendizaje en línea: El papel de Google My Maps y la producción escrita de los estudiantes en Historia Antiguaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://journals.ucjc.edu/VREF/article/view/4396ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


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