Art urbà, feminisme i educació. Un projecte transversal per a primària a partir dels murals de Veryveritas a la ciutat de Borriana
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Art urbà, feminisme i educació. Un projecte transversal per a primària a partir dels murals de Veryveritas a la ciutat de BorrianaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ribera Giner, Marc; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2021-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest treball de fi de grau, es porta a terme una proposta didàctica, la finalitat de la
qual és potenciar l’interés artístic entre l’alumnat i, al mateix temps, conscienciar sobre el
paper estètic i el contingut ... [+]
En aquest treball de fi de grau, es porta a terme una proposta didàctica, la finalitat de la
qual és potenciar l’interés artístic entre l’alumnat i, al mateix temps, conscienciar sobre el
paper estètic i el contingut reivindicatiu de l’art urbà. En concret, s’intenta apropar als
estudiants l’art urbà present a Borriana des d'una perspectiva de gènere. Es proposa un
recorregut artístic per aquesta ciutat amb l’objectiu de conéixer les obres de les artistes
VeryVeritas i es desenvolupa un projecte al col·legi per conscienciar als xiquets i xiquetes
sobre el moviment feminista mentre s’endinsen al món de l’art urbà. Amb la realització del
mural a l’escola com activitat de cloenda, es fomenten les habilitats artístiques personals
dins d’un projecte col·lectiu. El projecte es desenvolupa al llarg de tres dies i agafa totes les
hores lectives. El primer dia es fa una introducció teòrica al món de l’art. Al segon dia es va
d’excursió i es realitza un itinerari artístic pel poble de Borriana, on s’observen i analitzen les
obres de VeryVeritas. Per finalitzar, el tercer dia l’alumnat treballa amb els stickers per a la
realització d’un mural a l’entrada del centre. Els/les docents hem de potenciar l’interès
artístic entre l’alumnat i una possible manera podria ser duent a terme aquest projecte.
D'aquesta manera, treballant de manera transversal, es crearien vincles entre l’educació
formal i l’educació no formal. [-]
In this final degree project, a didactic proposal is carried out, the purpose of which is to
promote artistic interest among students and, at the same time, raise awareness about the
aesthetic role and the vindictive ... [+]
In this final degree project, a didactic proposal is carried out, the purpose of which is to
promote artistic interest among students and, at the same time, raise awareness about the
aesthetic role and the vindictive content of urban art. Specifically, an attempt is made to
bring students closer to the street art present in Borriana from a gender perspective. Both an
artistic tour of this town is proposed with the aim of getting to know the works of the artists
VeryVeritas and a project is developed at the school to raise awareness among children
about the feminist movement as the enter the world of street art. With the creation of a mural
in the school as a closing activity, personal artistic skills are encouraged within a collective
project. This project runs for three days and takes all school hours. On the first day there is
a theoretical introduction to the world of art. On the second day there is an excursion and an
artistic itinerary through the town of Borriana, where the works of VeryVeritas are observed
and analysed. Finally, on the third day the students work with stickers to make a mural at the
entrance of the centre. Teachers need to foster artistic interest among students and one
possible way could be by carrying out this project. Thus, by working in a transversal manner,
links between formal and informal education would be created. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess