Percussió corporal com a eina per millorar la coordinació motriu
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Percussió corporal com a eina per millorar la coordinació motriuAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Ortells Agramunt, Joaquín; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2021-06-18Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En els temps actuals en els quals ens trobem, la tecnologia avança de manera molt ràpida i dins
de les aules cada vegada busquem més l’eficiència i l’efectivitat del nostre alumnat. Per a
aconseguir-ho, en l’àmbit ... [+]
En els temps actuals en els quals ens trobem, la tecnologia avança de manera molt ràpida i dins
de les aules cada vegada busquem més l’eficiència i l’efectivitat del nostre alumnat. Per a
aconseguir-ho, en l’àmbit musical ens basem cada vegada més en recursos creats a partir de
metodologies més innovadores, com és la metodologia BAPNE, combinades amb els punts forts
de les metodologies tradicionals per poder aconseguir els millors resultats en el menor temps
possible. Està clar que l’objectiu final és la qualitat dels aprenentatges i no la quantitat. Però,
potser sí que puguem treballar aquests coneixements de manera interdisciplinar amb altres
assignatures. En aquest treball d’investigació, trobem una proposta didàctica d’activitats
relacionades amb la percussió corporal que poden ajudar a millorar la coordinació motriu de
l’alumnat, encara que ha estat dut a terme dins de la situació d’excepció per la pandèmia mundial
de la COVID-19. La unitat didàctica està relacionada amb l’àrea d’Educació Física, de manera que
es puga treballar conjuntament amb la proposta didàctica relacionada amb el ritme i el moviment.
A més, la proposta s’ha aplicat a dues classes de cinqué curs de primària i els resultats obtinguts
han sigut satisfactoris, encara que les activitats inclouen propostes de millora d’aquestes. [-]
En los tiempos actuales en los cuales nos encontramos, la tecnología avanza de manera muy
rápida y dentro de las aulas cada vez buscamos más la eficiencia y la efectividad de nuestro
alumnado. Para conseguirlo, en ... [+]
En los tiempos actuales en los cuales nos encontramos, la tecnología avanza de manera muy
rápida y dentro de las aulas cada vez buscamos más la eficiencia y la efectividad de nuestro
alumnado. Para conseguirlo, en el ámbito musical nos basamos cada vez más en recursos
creados a partir de metodologías más innovadoras, como es la metodología BAPNE, combinadas
con los puntos fuertes de las metodologías tradicionales para poder conseguir los mejores
resultados en el menor tiempo posible. Está claro que el objetivo final es la calidad de los
aprendizajes y no la cantidad. Pero, quizás sí que podamos trabajar estos conocimientos de
manera interdisciplinar con otras asignaturas. En este trabajo de investigación, encontramos una
propuesta didáctica de actividades relacionadas con la percusión corporal que pueden ayudar a
mejorar la coordinación motriz del alumnado, aunque ha sido llevado a cabo dentro de la situación
de excepción por la pandemia mundial de la COVID-19. La unidad didáctica está relacionada con
el área de Educación Física, de forma que se pueda trabajar conjuntamente con la propuesta
didáctica relacionada con el ritmo y el movimiento. Además, la propuesta se ha aplicado en dos
clases de quinto curso de primaria y los resultados obtenidos han sido satisfactorios, aunque las
actividades incluyen propuestas de mejora de ellas. [-]
In the current times in which we find ourselves, technology advances very quickly and within the
classrooms we increasingly seek the efficiency and effectiveness of our students. To achieve this,
in the musical field ... [+]
In the current times in which we find ourselves, technology advances very quickly and within the
classrooms we increasingly seek the efficiency and effectiveness of our students. To achieve this,
in the musical field we keep relying on resources created from more innovative methodologies,
such as the BAPNE methodology, combined with the strengths of traditional methodologies in
order to achieve the best results in the shortest possible time. It is clear that the final objective is
the quality of the learning and not the quantity. But, perhaps we can work on this knowledge in an
interdisciplinary way with other subjects. In this research work, we found a didactic proposal for
activities related to body percussion that can help improve the motor coordination of students,
although it has been carried out within the exceptional situation due to the global pandemic of
COVID-19. The didactic unit is related to the area of Physical Education, so that it can work
together with the didactic proposal related to rhythm and movement. In addition, the proposal has
been applied in two classes of fifth grade of primary school and the results obtained have been
satisfactory, although the activities include proposals for their improvement. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | percussió corporal | coordinació motriu | metodologia BAPNE | percusión corporal | coordinación motriz | metodología BAPNE | body percussion | motor coordination | BAPNE methodology
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess