Mostrar el registro sencillo del ítem
Els videojocs com a recurs educatiu musical
dc.contributor.author | Gijon Segarra, Lucia | |
dc.contributor.other | Ortells Agramunt, Joaquín | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2021-07-16T06:42:16Z | |
dc.date.available | 2021-07-16T06:42:16Z | |
dc.date.issued | 2021-06-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/193922 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021 | ca_CA |
dc.description.abstract | Actualment ens trobem en un temps on la tecnologia ha evolucionat de tal forma que s'ha introduït en les nostres vides, ja que en tot moment estem envoltats d'ella, quan veiem les últimes notícies, per fer exercici, comprar, escoltar música, veure documents importants als nostres telèfons intel·ligents… Aquests canvis que està "sofrint" la societat, es van incorporant i adaptant al nostre dia a dia, mentre que per als més petits no ocorre de la mateixa manera. Ells han nascut en un temps on no veuen la necessitat d'adquirir noves formes d'entreteniment, ja que aquestes es troben incloses en la seua vida. S'ha de tindre en compte que els videojocs estan relacionats amb els jocs més tradicionals, i que aquests jocs tradicionals es porten a terme avui en dia mitjançant una pantalla. Cal entendre el joc com una eina educativa que el docent pot utilitzar per portar a terme diferents tipus d'activitats d'ensenyament, així com desenvolupar aprenentatges significatius, en els quals es poden desenvolupar com a persones. Per tant, en aquesta intervenció es vol demostrar com el videojoc pot ser un recurs metodològic d'aprenentatge d'alguns continguts en concret, partint de les idees del joc i del fet de jugar. Per portar-ho a terme s'introduirà un videojoc, Rhythm Paradise, en l'aula, d'aquesta manera podrem treballar el concepte de ritme envers una metodologia més tradicional. Per concloure, es farà una anàlisi dels resultats obtinguts que demostren si s'han aconseguit els resultats proposats mitjançant l'ús del videojoc, i si aquests han sigut millors que utilitzant una metodologia tradicional.(...). | ca_CA |
dc.description.abstract | En la actualidad nos encontramos en un tiempo donde la tecnología ha evolucionado de tal forma que se ha introducido en nuestras vidas, ya que en todo momento estamos envueltos en ella, cuando vemos las últimas noticias, para hacer ejercicio, comprar, escoltar música, ver documentos importantes en nuestros teléfonos inteligentes, etc… Estos cambios que está “sufriendo” la sociedad, se van incorporando y adaptando a nuestro día a día, mientras que para los más pequeños no ocurre de la misma manera. Ellos han nacido en un tiempo donde no ven la necesidad de adquirir nuevas formas de entretenimiento, ya que estas se encuentran incluidas en su vida. Se ha de tener en cuenta que los videojuegos están relacionados con los juegos más tradicionales, y que este juego tradicional se lleva a término hoy en día mediante una pantalla. Hay que entender el juego como una herramienta educativa que el docente puede utilizar para llevar a cabo diferentes tipos de actividades de enseñanza, así como desarrollar aprendizajes significativos, en los que se pueden desarrollar como personas. Por tanto, en esta intervención se quiere demostrar como el videojuego puede ser un recurso metodológico de aprendizaje de algunos contenidos en concreto, partiendo de las ideas del juego y del hecho de jugar. Para llevarlo a cabo se introducirá un videojuego, Rhythm Paradise, en el aula, de esta manera podremos trabajar el concepto de ritmo en verso una metodología más tradicional. Para finalizar, se hará un análisis de los resultados obtenidos que demuestran si se han conseguido los resultados propuestos mediante el uso del videojuego, y si estos han sido mejores que utilizando una metodología tradicional. | ca_CA |
dc.description.abstract | Nowadays we are in a moment where technology has envolved in order to, introduce it in our lifes, because in it all the time we are wrapped, when we watch the news, to do exercice, buy, listen, to music, watch important documents in our smart phones… This changes, that the society is “suffering”, are incorporating and adapting at our diary daily routines of her wife, with the smallest don’t occur at the same way. They have been born in a time where don’t have the necessity get news entertainment ways, because these are included in their life. The video games are related with more traditional games, and these traditional games are carried out today through a screen. The game has to be understood as an educational tool that a teacher can use as different a type of teaching, as developing significant learning, in which they can be developed as people. Therefore, in this intervention it is shown how the video games can be a methodological learning resource to some contents in particular from the ideas of the games and the fact of playing. Carrying it out, a video game is introduced, Rhythm Paradise, in class. This way we can work the rhythm concept from a more traditional methodology. In conclusion, an analysis of the obtained results will be done that they show if the results proposed are obtained through the use of video games, and if there have been better than the use of traditional methodology. | ca_CA |
dc.format.extent | 32 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | tecnologia | ca_CA |
dc.subject | entreteniment | ca_CA |
dc.subject | videojoc | ca_CA |
dc.subject | recurs metodològic | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | tecnología | ca_CA |
dc.subject | entretenimiento | ca_CA |
dc.subject | videojuego | ca_CA |
dc.subject | recurso metodológico | ca_CA |
dc.subject | aprendizaje | ca_CA |
dc.subject | technology | ca_CA |
dc.subject | entertainment | ca_CA |
dc.subject | videogame | ca_CA |
dc.subject | methodological resource | ca_CA |
dc.subject | learning | ca_CA |
dc.title | Els videojocs com a recurs educatiu musical | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1457]
MP1040; MP1840