DLL crítica, lectura del mundo y lectura de la palabra. Critical Language and literature teaching, world reading and word reading
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/193641/Aguilar_2021_DLL.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174813
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
DLL crítica, lectura del mundo y lectura de la palabra. Critical Language and literature teaching, world reading and word readingAuthor (s)
Date
2021-07-01Publisher
Universidad de Las Palmas de Gran CanariaISSN
2386-3374; 0213-0610Bibliographic citation
RÓDENAS, Consol Aguilar. DLL crítica, lectura del mundo y lectura de la palabra. Critical Language and literature teaching, world reading and word reading. El Guiniguada, 2021, 30: 08-19.Type
info:eu-repo/semantics/articleVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
El monográfico que presentamos desde un posicionamiento de Didáctica de la Lengua y la Literatura (DLL) crítica comparte, desde la interdisciplinariedad, reflexión teórica desde investigación de rigor, y acciones ... [+]
El monográfico que presentamos desde un posicionamiento de Didáctica de la Lengua y la Literatura (DLL) crítica comparte, desde la interdisciplinariedad, reflexión teórica desde investigación de rigor, y acciones educativas concretas. En una sociedad en la que el neoliberalismo genera individualismo, egoísmo y vulnerabilidad en la ciudadanía, la DLL crítica defiende tejer redes sociales, investigación y acciones educativas en las que el diálogo, las interacciones dialógicas frente a las interacciones de poder, generen emancipación comunicativa, transformaciones personales y sociales y transformación de las desigualdades sociales. [-]
The case study that we present from a critical Language and Literature Teaching
(DLL) positioning shares, from interdisciplinarity, theoretical reflection, from
rigorous research, and concrete educational actions. ... [+]
The case study that we present from a critical Language and Literature Teaching
(DLL) positioning shares, from interdisciplinarity, theoretical reflection, from
rigorous research, and concrete educational actions. In a society in which
neoliberalism generates individualism, selfishness and vulnerability in citizenship,
critical DLL defends weaving social networks, research and educational actions in
which dialogue, dialogic interactions versus power ones, generate communicative
emancipation, personal and social transformations as well as that of social
inequalities. [-]
Is part of
El Guiniguada, 2021, 30: 08-19Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PDCSLL_Articles [314]