Plan de comunicación: Castellón Plaza
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Títol
Plan de comunicación: Castellón PlazaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Loriguillo López, Antonio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació, /Data de publicació
2020-09-14Editor
Universitat Jaume IResum
This project presents the final of the Master in New Trends and Processes of Innovation in Communication, in the itinerary of Strategic Management of Business Communication and consists of the elaboration ... [+]
This project presents the final of the Master in New Trends and Processes of Innovation in Communication, in the itinerary of Strategic Management of Business Communication and consists of the elaboration of a complete Communication Plan for the company Ediciones Plaza (specifically for its subsidiary in the province of Castellón, Castellón Plaza) focused, above all, on online communication. This plan seeks to provide the company with new communication strategies that will allow it to continue and consolidate its position in the Castellon journalistic scene, as well as to open up to new audiences. This is a well-positioned group in the Comunitat Valenciana, so with the approach of a theoretical framework, an in-depth analysis of the current situation of the company and the Communication Plan, the aim is to boost the growth of the company and position it as one of the most important in the province. In this way, the young newspaper will manage to consolidate the gap that has been made between the society of Castellón and expand its customer base. To this end, this project will develop a series of strategies consistent with the values and philosophy of the company. Castellón Plaza is a digital newspaper with a socioeconomic and business focus that belongs to the Ediciones Plaza group, the only Spanish publishing group with 100% Valencian capital. The newspaper was born in October 2018, joining Valencia Plaza (2010) and Alicante Plaza (2016), and witnessing the expansion of the group to other regions with the opening of Murcia Plaza in October last year. As it is an online media, the information it generates does not imply any cost for its readers, who can subscribe for free. This is why communication and advertising play such an important role in the company, as this is one of its main sources of funding. Therefore, one of the main objectives sought by this project is to strengthen the company's communication strategies in order to improve relations with its main clients (city councils, political institutions, companies...). In this way, the final objective of the project is the creation of a practical document that will serve Castellón Plazato improve its positioning and guarantee its continuity. Among the actions to be developed are the preparation of an internal communication document and working methodology, a Social Media strategy to make better use of social networks, the incorporation of the figure of a Community Manager or the holding of events. [-]
En este proyecto se presenta el Trabajo Final del Máster en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación, en el itinerario de Dirección Estratégica de la Comunicación Empresarial ... [+]
En este proyecto se presenta el Trabajo Final del Máster en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación, en el itinerario de Dirección Estratégica de la Comunicación Empresarial y consiste en la elaboración de un Plan de Comunicación íntegro para la empresa Ediciones Plaza (concretamente para su filial en la provincia de Castellón, Castellón Plaza) centrado, sobre todo, en la comunicación online. Dicho plan busca aportar a la empresa nuevas estrategias de comunicación que le permitan seguir adelante y afianzarse en el panorama periodístico castellonense, así como abrirse a nuevos públicos. Se trata de un grupo bien posicionado en la Comunitat Valenciana, por lo que con el planteamiento de un marco teórico, un análisis en profundidad de la situación actual de la empresa y el Plan de Comunicación, lo que se pretende es impulsar el crecimiento de la misma y posicionarla como una de las más importantes de la provincia. De esta manera, el joven periódico conseguirá afianzar el hueco que se ha hecho entre la sociedad castellonense y ampliar su bolsa de clientes, para ello en este proyecto se desarrollarán una serie de estrategias coherentes con los valores y la filosofía de la compañía. Castellón Plaza es un diario digital de vertiente socioeconómica y empresarial perteneciente al grupo Ediciones Plaza, único grupo editorial español de capital cien por cien valenciano. El periódico, nació en octubre de 2018 sumándose así a Valencia Plaza (2010) y Alicante Plaza (2016), siendo testigo de la expansión del grupo hacia otras comunidades autónomas con la apertura de Murcia Plaza en octubre del pasado año. Al tratarse de un medio de comunicación online, la información que genera no implica coste alguno para sus lectores, que pueden subscribirse de manera gratuita. Es por esta razón que la comunicación y la publicidad juegan un papel tan importante en la empresa, ya que se trata de una de sus principales fuentes de financiación. Así pues, uno de los principales objetivos que busca este proyecto es el de reforzar las estrategias de comunicación de la compañía para mejorar relaciones con los principales clientes (consistorios, instituciones políticas, empresas...). De esta manera, el objetivo final del proyecto es la creación de un documento práctico que sirva de utilidad a Castellón Plaza para mejorar su posicionamiento y garantice su continuidad. Entre las acciones que se desarrollarán se encuentran la elaboración de un documento de comunicación interna y metodología de trabajo, una estrategia Social Media para sacar mayor partido a las redes sociales, la incorporación de la figura de un Community Manager o la realización de eventos. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació | Máster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación | Master’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communication | Strategy | Communication | Digital | Online | Castellón | Journalism | Estrategia | Comunicación | Periodismo
Descripció
Treball Final del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla 2016) . Codi: SBP052. Curs acadèmic 2019-2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
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