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dc.contributor.authorCatalà Angresola, Montse
dc.contributor.otherBERNAD MONFERRER, M. ESTELA
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació, /
dc.date.accessioned2021-03-24T07:45:11Z
dc.date.available2021-03-24T07:45:11Z
dc.date.issued2020-09-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/192717
dc.descriptionTreball Final del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla 2016) . Codi: SBP052. Curs acadèmic 2019-2020ca_CA
dc.description.abstractThe Fallas Festival is a traditional event that was declared Intangible Cultural Heritage of Humanity by UNESCO in 2016. A festival that includes thousands of active members and has a notable socioeconomic impact in the Valencian territory. But its management, which is maintained with budgets from the public treasury, is eminently carried out by volunteer personnel who love the festival, without receiving any compensation other than the personal satisfaction of preserving the tradition. Communication is one of the many different functions that must be performed during the festival. The press office, which must respond to the demands of a professional environment, is run primarily with volunteers. The objective of this research is to analyze the needs for the professionalization of the festival's communication, to question why steps have not been taken so far to improve its working practices and to evaluate the communicative impact of the UNESCO declarationca_CA
dc.description.abstractLa Fiesta de las Fallas es un evento tradicional declarado Patrimonio Cultural Inmaterial de la Humanidad por la UNESCO en 2016. Un ritual festivo que cuenta con miles de socios activos y un notable impacto socioeconómico en el territorio valenciano. Pero su gestión, que se mantiene con presupuestos del erario público, está realizada eminentemente con personal voluntario que ama la fiesta y que no recibe más contraprestación que la satisfacción personal de preservar la tradición. Entre las diferentes funciones a desarrollar está la de la comunicación. Un gabinete que debe responder ante las demandas de un entorno profesional con voluntarios. El objetivo de esta investigación es analizar la necesidad de la profesionalización de la comunicación festiva, cuestionar por qué hasta ahora no se han dado pasos para mejorar sus dinámicas de trabajo y evaluar el impacto comunicativo de la declaración UNESCO.ca_CA
dc.format.extent128 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicacióca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicaciónca_CA
dc.subjectMaster’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communicationca_CA
dc.subjectFallasca_CA
dc.subjectCommunication managementca_CA
dc.subjectHeritageca_CA
dc.subjectCultural spacesca_CA
dc.subjectPromotionca_CA
dc.subjectProfessionalizationca_CA
dc.subjectGestión de la comunicaciónca_CA
dc.subjectPatrimonioca_CA
dc.subjectEspacios culturalesca_CA
dc.subjectPromociónca_CA
dc.subjectProfesionalizaciónca_CA
dc.titleLa comunicación de la Junta Central Fallera: impacto de la declaración de las fallas como Patrimonio de la Humanidadca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


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