Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMoliné Xirgu, Clara
dc.contributor.otherLuengo López, Jorge Augusto
dc.date.accessioned2021-02-22T20:20:27Z
dc.date.available2021-02-22T20:20:27Z
dc.date.issued2020-10-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/192184
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania (Pla de 2019). Codi: SBR023. Curs: 2019/2020ca_CA
dc.description.abstractAquest Treball Final del Màster Universitari en Investigació Aplicada a Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania de la Universitat Jaume I planteja una proposta pedagògica articulada a través de les arts escèniques i projectada vers l’ensenyamentaprenentatge de la llengua catalana en clau feminista. La metodologia emprada per al desenvolupament d’aquesta anàlisi és la metodologia d’investigació feminista, la qual ha vinculat el marc teòric de les pedagogies feministes i les pedagogies d’arts escèniques feministes amb el context del sistema educatiu català en l’actualitat. Per ferho, el bloc teòric es fonamenta en estudis plantejats per contextos diversos i que versen sobre: les pedagogies feministes, les pedagogies decolonials, les pedagogies interseccionals i les transpedagogies o pedagogies queer, l’anàlisi del sistema coeducatiu actual i el llegat de les pedagogies escèniques i les pedagogies escèniques feministes. Aquest marc conceptual esmentat es complementa amb un bloc pràctic, en el qual es presenten diferents pràctiques escèniques i se n’analitzen els punts de connexió principal amb les pedagogies feministes. Finalment, l’estudi clou amb una reflexió sobre les estratègies didàctiques que es detecten en la vinculació de les pedagogies feministes i les pedagogies d’arts escèniques. I, per acabar, es concreten les dimensions de l’àmbit lingüístic del currículum educatiu actual que s’exerciten gràcies a la transformació de les metodologies d’ensenyament-aprenentatge en clau escènica i feminista.ca_CA
dc.description.abstractThis final work of Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship Studies Master Degree of Universitat Jaume I presents a pedagogic proposal through the scenic arts focused in Catalan language teaching-learning process with a feminist perspective. The methodology used for the development of this analysis is the feminist research, which has linked the theoretical framework of the feminist pedagogy and the feminist scenic arts pedagogy with the real context of the Catalan educational system at present days. In order to do that, the theoretic block is based on studies outlined in different contexts about: feminist, decolonial, intersectional and transpedagogy or queer pedagogies, the analysis of the current coeducation’s system, the scenic pedagogy legacy and feminist scenic pedagogies. Otherwise, the theoretical frame is preceded by a practical block which presents different scenic practices and analyses its main connection points with feminist pedagogies. Finally, the survey concludes with a reflection on didactic strategies which are detected as the bonding of the feminist pedagogies and the pedagogies of scenic arts. As a final point, this work sums up the dimensions of the linguistic field of the current educational curriculum, which are practiced thanks to the transformation of the teaching-learning methodology that foster the scenic and feminist practices.ca_CA
dc.format.extent109 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadaniaca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Investigación Aplicada en Estudios Feministas, de Género y Ciudadaníaca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship Studiesca_CA
dc.subjectpedagogies feministesca_CA
dc.subjectpedagogies d’arts escèniquesca_CA
dc.subjectdesconstruccióca_CA
dc.subjectensenyament-aprenentatgeca_CA
dc.subjectllengua catalanaca_CA
dc.subjectpensament críticca_CA
dc.subjectfeminist pedagogiesca_CA
dc.subjectpedagogies of scenic artsca_CA
dc.subjectdeconstructionca_CA
dc.subjectteaching-learningca_CA
dc.subjectCatalan Languageca_CA
dc.subjectcritical thinkingca_CA
dc.titleLes arts escèniques com a eina de desconstrucció feminista en el procés d’ensenyament-aprenentatge del catalàca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem