Una proposta de tutoria entre iguals per a la millora de la comprensió lectora
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Una proposta de tutoria entre iguals per a la millora de la comprensió lectoraAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Linares Vayo, Josep Cristià; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-11Editor
Universitat Jaume IResumen
L’aprenentatge cooperatiu és un mètode d’aprenentatge on els alumnes aprenen a través de les
interaccions amb els companys. Aquest treball final de grau (TFG) està enfocat en la tutoria entre
iguals del tipus same-age ... [+]
L’aprenentatge cooperatiu és un mètode d’aprenentatge on els alumnes aprenen a través de les
interaccions amb els companys. Aquest treball final de grau (TFG) està enfocat en la tutoria entre
iguals del tipus same-age tutoring, amb un rol fixe. L’objectiu és dissenyar una proposta, seguint el
programa de Llegim en parella, per a la millora la comprensió lectora en valencià en els alumnes de
2n. Aquesta metodologia presenta molts aspectes positius com poden ser l’atenció a la diversitat de
nivells, la millora de la responsabilitat, de les habilitats socials i de l’aprenentatge de les dues parts.
També té algunes limitacions, ja que és possible que el tutor no detecte els errors del tutorat. Com
que estaven estudiant l’univers, es va plantejar que a l’implementar la metodologia, aquesta també
fora al voltant d’aquest tema, per tant, tots els textos de comprensió lectora estarien relacionats. Per
a poder portar-ho a cap, s’ha creat una proposta de 10 sessions, 3 de les quals són activitats prèvies,
6 activitats de comprensió lectora en parella i l’última, destinada a la comprensió lectora individual i
a la valoració de la metodologia. Respecte als resultats, com que no s’ha pogut dur a cap a causa
de la pandèmia de la Covid-19, s’han extret d’alguns estudis on cal remarcar que la metodologia
ha afectat de manera positiva en tots els alumnes. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess