Programa de prevenció de les dificultats a les matemàtiques en Educació Infantil: “Les plantes numèriques”
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Programa de prevenció de les dificultats a les matemàtiques en Educació Infantil: “Les plantes numèriques”Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Mercader, Jessica; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball de fi de grau és una proposta de programa preventiu a l’àmbit de les matemàtiques
dirigit a l’alumnat d’infantil 5 anys. S’ha fet una recerca d’informació en la literatura científica sobre
treballs i ... [+]
Aquest treball de fi de grau és una proposta de programa preventiu a l’àmbit de les matemàtiques
dirigit a l’alumnat d’infantil 5 anys. S’ha fet una recerca d’informació en la literatura científica sobre
treballs i investigacions en matèria de conceptualització, etiologia, detecció i intervenció en les
dificultats en l’aprenentatge de les matemàtiques (DAM). El programa està estructurat de manera
que disposa prèviament d’un sistema de detecció de les dificultats (avaluació inicial), un conjunt
d’activitats organitzades en deu sessions que contenen cadascuna d’elles tres activitats diferents
relatives a habilitats matemàtiques bàsiques que constitueixen la base de les DAM (la quantificació,
el processament numèric i les operacions lògiques), i finalment un procediment per a avaluar el
procés d’ensenyament i d’aprenentatge realitzat i els resultats obtinguts (avaluació final). Es
comenten els principals avantatges i inconvenients del programa generat. [-]
This end-of-degree project is a proposal of a prevention program in the mathematics ambit
addressed to 5-years-old students. A search for information has been done in the scientific literature
on works and researches ... [+]
This end-of-degree project is a proposal of a prevention program in the mathematics ambit
addressed to 5-years-old students. A search for information has been done in the scientific literature
on works and researches in the field of conceptualization, etiology, detection and intervention in the
mathematics learning disabilities (MLD). The program is structured in such a way that previously
provides a system of detecting disabilities (initial assessment). After that, a set of activities organized
in ten sessions that contains each of the three different activities related to basic mathematical skills
of MLD (quantification, numerosity and logical operations). Finally, a procedure to assess the
learning and teaching process done and the results obtained (final assessment). The different
advantages and disadvantages of the generated program are discussed. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess