Contes historiadors: un recurs per a l’aprenentatge de la història en educació primària
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Contes historiadors: un recurs per a l’aprenentatge de la història en educació primàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Prades-Plaza, Sara; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2020-06-15Publisher
Universitat Jaume IAbstract
L’objectiu principal del treball consisteix a demostrar que, a través de la creació d’un conte,
l’alumnat pot arribar a adquirir més coneixements d’història d’una forma més didàctica i divertida.
Per aconseguir ... [+]
L’objectiu principal del treball consisteix a demostrar que, a través de la creació d’un conte,
l’alumnat pot arribar a adquirir més coneixements d’història d’una forma més didàctica i divertida.
Per aconseguir aquest propòsit, es realitza d’una banda una investigació prèvia on es compta amb
diverses fonts d’informació i articles que tracten el tema per poder fonamentar-lo amb una base
teòrica forta. D’altra banda, s’elabora una unitat didàctica que es du a terme a l’aula i, així, es pot
veure d’una forma pràctica la utilitat de la creació d’un conte per a aprendre història a primària.
Com es tracta d’un treball profesionalitzador, es crea un material didàctic, en aquest cas un conte,
per demostrar i afermar l’objectiu principal. Com s’ha dit anteriorment, es du a terme a l’aula, i en
aquesta proposta, amb un dels temes del llibre de Ciències Socials que treballe diverses èpoques,
des de la Prehistòria fins a l’actualitat. Per poder crear el conte, es reparteix a l’alumnat un
quadernet, fet a mà, on han de crear el seu conte . En cada sessió s’explica una època i
seguidament han de dibuixar i escriure sobre el que es demana, tenint en compte els costums, els
paisatges i la forma de viure de cada època. En acabar, es llig el conte a l’aula i cadascú té
elaborat per poder estudiar el seu conte historiador.
Per demostrar que amb aquest mètode l’alumnat aprèn, se’ls fa una prova, utilitzant les TIC amb
l’aplicació Kahoot, on es poden observar i analitzar els resultats obtinguts per tal de veure si ha
quedat clar el temari. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess