Treballar la lectoescriptura per mitjà de racons d'aprenentatge en primer curs de Primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Treballar la lectoescriptura per mitjà de racons d'aprenentatge en primer curs de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Linares Bayo, Josep Cristià; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-11Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball es va a centrar en com practicar en alumnes de primer de primària la lectoescriptura
aplicant la metodologia de treball per racons d’aprenentatge, ja que aquesta metodologia és molt
utilitzada per les ... [+]
Aquest treball es va a centrar en com practicar en alumnes de primer de primària la lectoescriptura
aplicant la metodologia de treball per racons d’aprenentatge, ja que aquesta metodologia és molt
utilitzada per les mestres d’infantil, i el que jo vull és establir una línia pedagògica en el canvi
d’etapa en aquest cas amb primer de primaria i utilitzar també aquesta metodologia en primer
cicle. El principal motiu pel qual jo vull utilitzar aquesta metodologia en l’aula és perquè permet a
l’alumnat ser un agent actiu en el seu aprenentatge. I en aquest cas, les propostes oferides
estaran centrades en la lectoescriptura. A més, aquestes han de permetre a l’alumnat descobrir,
aplicar i fiançar coneixements, estratègies i aprenentatges.
Les propostes estan centrades en la lectoescriptura ja que en les últimes dècades ha adquirit
molta importància com un aspecte essencial del creixement i desenvolupament dels més petits.
Així, aprendre a llegir és fonamental per a adquirir una bona educació i per formar-se correctament
perquè una vegada saben llegir és més fàcil comprendre l’escriptura. Les propostes exposades en
aquest treball com s’ha dit abans treballen la comprensió lectora, l’expressió escrita i l’expressió
oral. Es faran dues sessions per setmana, de dues hores cada sessió, i la classe es repartirà en
grups reduïts de 4 o 5 persones.
Aquesta metodologia es basa en l’aprenentatge cooperatiu, i busca que l’alumnat siga el centre
d’aprenentatge guanyant autonomia, confiança i coneixements dins del seu ritme d’aprenentatge,
sense comparacions ni pressions. I per últim, en quant al docent aquesta metodologia permet que
intervinguen a l’aula dedicant més temps als alumnes de manera individual o en petits grups, açò
facilita l’atenció a la diversitat a l’aula ja que així tenen un espai on poder observar i intervenir per
a ajudar en la reflexió i en l'autoavaluació de l’alumnat. [-]
This work is conducted to determine how practice literary skills for elementary students, through
work methodology based on learning corners. This methodology is very used by kindergarten
teachers. I want to establish ... [+]
This work is conducted to determine how practice literary skills for elementary students, through
work methodology based on learning corners. This methodology is very used by kindergarten
teachers. I want to establish a pedagogical line in the stage change, in this case first of primary,
and also I want to use this methodology in first cycle. The main reason for using this methodology
in the classroom is that it allows students to be an active agent in their learning. And in this case,
the proposals offered will be focused on literary skills. In addition, these should allow students to
discover, to apply and to find knowledge, strategies and learning.
The proposals are focus on literary skills, as in recent decades, the literacy skills has become very
important as an essential aspect of healthy growth and development for children. So learning to
read is crucial to get a good education and training, and then once you know how to read it is
easier to understand how to write. The proposals presented in this paper, before mentioned, work
on reading comprehension, writing expression and oral expression. There will be two weekly
sessions, two hours each session, and the class will be divided into small groups of four or five
students.
This methodology is based on cooperative learning, and it seeks to keep the students at the
learning center, gaining autonomy, confidence and knowledge within their learning pace, without
comparisons or pressures. And finally, as far as the teacher can spend more time with the students
individually or in small groups. This methodology facilities the attention to the diversity in the
classroom as they have a space where they can observe and they can intervene to help the
students reflection and self-evaluation. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess