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ADHA and five factor model of personality
dc.contributor.author | Ferrer Asencio, Claudia | |
dc.contributor.other | Mezquita Guillamón, Laura | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia | |
dc.date.accessioned | 2020-12-16T07:03:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-16T07:03:03Z | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/190931 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Psicologia. Codi: PS1048. Curs: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | ADHD is a neurodevelopmental disorder, which begins in childhood and continues into adulthood in more than half of cases (Ramos & Casas, 2009). It is characterized by a deficit in attention and / or disproportionate hyperactivity and impulsivity (Van Dijk et al., 2017). This symptomatology is chronic and occurs in at least two environments (social, family, school or work). This psychiatric disorder is one of the most prevalent in the general adult population (Ramos & Casas, 2009). Moreover, people differ in their typical ways of behavior, thought and feeling. It is these differences in psychological characteristics, these differences in personality, that seem so important to define who a person is (Ashton, 2017). Five-Factor Model is one of the most accepted personality models (Ortet, 2017). The aim of this investigation was to study the relationship between personality dimensions according to the Five-Factor Personality Model and the symptoms of ADHD. | ca_CA |
dc.description.abstract | El TDAH es un trastorno del desarrollo neurológico, que comienza en la infancia y continúa hasta la edad adulta en más de la mitad de los casos (Ramos & Casas, 2009). Se caracteriza por un déficit en la atención y/o hiperactividad e impulsividad desproporcionadas (Van Dijk et al., 2017). Esta sintomatología es crónica y ocurre en al menos dos ambientes (social, familiar, escolar o laboral). Este trastorno psiquiátrico es de los más prevalentes en la población adulta (Ramos & Casas, 2009). Además, la gente difiere en la manera de comportarse, pensar y sentir. Son estas diferencias en las características psicológicas, en la personalidad, las que parecen tan importantes para definir quién es una persona (Ashton, 2017). El modelo de cinco factores es uno de los modelos de personalidad más aceptados (Ortet, 2017). El objetivo de este trabajo es estudiar la relación entre las dimensiones de personalidad según el Modelo de Cinco Factores de personalidad y la sintomatología del TDAH. | ca_CA |
dc.format.extent | 3 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | eng | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Psicologia | ca_CA |
dc.subject | Grado en Psicología | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Psychology | ca_CA |
dc.subject | ADHD | ca_CA |
dc.subject | Five Factor Model | ca_CA |
dc.subject | personality | ca_CA |
dc.subject | BFPTSQ | ca_CA |
dc.subject | ASRSv.1.1. | ca_CA |
dc.subject | TDAH | ca_CA |
dc.subject | Modelo de Cinco Factores | ca_CA |
dc.subject | personalidad | ca_CA |
dc.title | ADHA and five factor model of personality | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
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PS1048