Comparative analysis between ADHD and non-ADHD children in emotional and social self-regulation
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/97314
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Comparative analysis between ADHD and non-ADHD children in emotional and social self-regulationAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
García Castellar, Rosa; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-06-16Editor
Universitat Jaume IResumen
ADHD is characterized by deficient attention and/or excessive impulsivity, whose main
aspect is emotional self-regulation causing interference in the social context.
Nowadays, there are limited studies that evaluate ... [+]
ADHD is characterized by deficient attention and/or excessive impulsivity, whose main
aspect is emotional self-regulation causing interference in the social context.
Nowadays, there are limited studies that evaluate the self-perception of emotional
regulation in ADHD children. This investigation is innovative for trying to relate the
emotional self-perception in different areas of social skills.
Objective: To analyse the differences in emotional content in the development of
social skills between ADHD and non-ADHD children. It also pretends to compare the
emotional regulation according to profiles (ADHD vs. non-ADHD) isolated and prosocial. [-]
El TDAH se caracterizada por deficiente atención y/o exceso de impulsividad, cuyo
aspecto clave es la autorregulación emocional causando interferencia en el ámbito
social. Actualmente existen escasos estudios que ... [+]
El TDAH se caracterizada por deficiente atención y/o exceso de impulsividad, cuyo
aspecto clave es la autorregulación emocional causando interferencia en el ámbito
social. Actualmente existen escasos estudios que evalúen la autopercepción de la
regulación emocional en niños/as TDAH. Este trabajo resulta novedoso por pretender
relacionar la autopercepción emocional en distintas especificidades de las habilidades
sociales.
Objetivo: Analizar las diferencias del contenido emocional en el desarrollo de
habilidades sociales entre niños/as TDAH y no TDAH. También se pretende comparar
la regulación emocional bajo perfiles (TDAH vs no TDAH) aislados y pro-sociales. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Psicologia. Codi: PS1048. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
- Grau en Psicologia [1100]