Mostrar el registro sencillo del ítem
Vilafranca, un tresor educatiu. Proposta didàctica per a l'Educació Primària
dc.contributor.author | García Colomer, Víctor | |
dc.contributor.other | Gil Noé, José Vicente | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:08:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:08:27Z | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/190773 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | Vilafranca és una localitat envoltada de tresors educatius que quasi mai s’utilitzen, per tant, fer ús d’ells, reivindicar-los i potenciar-los pot ser una eina fonamental en aquesta lluita contra la despoblació. El patrimoni i la riquesa rural que envolten aquest poble d’Els Ports són instruments educatius quasi infinits que han de ser utilitzats com a continguts i complements del currículum d’Educació Primària. La proximitat i l'interés que aquests poden generar en els alumnes, són difícilment equiparables a continguts i materials externs. A més, donar valor a allò que ens envolta és el primer pas que cal donar per a lluitar contra el despoblament. Educar valorant allò que tenim al nostre voltant és fonamental per poder potenciarlo i crear recursos laborals perquè la gent puga subsistir en aquest territori rural en perill d’extinció. Com va dir Nelson Mandela, “L’educació és l’arma més poderosa que es pot utilitzar per canviar el món”. Per tant, utilitzar aquesta eina, però sobretot fer-ne un bon ús d’ella és fonamental si volem educar una societat que valore molt més aquest entorn màgic que moltes voltes ha sigut oblidat. Els mars infinits de pedra seca, els abrics de pintures rupestres de la Volta Espessa i La Ferranda, una orografia tan característica, l’ermita de Sant Miquel o la Rambla de les Truites amb un pont medieval del segle XIII que parteix per la meitat la província de Terol i la de Castelló, només són alguns dels tresors que aquesta terra amaga. Utilitzar-los en la zona com a eina d’aprenentatge, fonamentar el seu ús i dotar de la informació necessària a aquests recursos per a introduir-los en l’educació en un entorn pròxim, provocaran una millora notable tant en l’aprenentatge competencial de la matèria com en el coneixement del territori que envolta a aquests alumnes. | ca_CA |
dc.format.extent | 37 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Licencia CC-BY-NC-ND | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | despoblació | ca_CA |
dc.subject | metodologia activa | ca_CA |
dc.subject | educació rural | ca_CA |
dc.subject | patrimoni | ca_CA |
dc.subject | entorn pròxim | ca_CA |
dc.title | Vilafranca, un tresor educatiu. Proposta didàctica per a l'Educació Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1457]
MP1040; MP1840