Beyond SmartCities: How to create an Attractive City for Talented Citizens
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/159025
comunitat-uji-handle4:10234/189464
REVISTESMetadata
Title
Beyond SmartCities: How to create an Attractive City for Talented CitizensAuthor (s)
Date
2020Publisher
Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC); Publicacions de la Universitat Jaume IType
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/article/view/4408Subject
Abstract
In the recent context of general economic stability and peace, cities have become the world’s key centers for human development. Without a clear leader in the 4th Industrial Revolution, cities are fiercely competing ... [+]
In the recent context of general economic stability and peace, cities have become the world’s key centers for human development. Without a clear leader in the 4th Industrial Revolution, cities are fiercely competing to attract talent. Investing in technology and innovation (SmartCities) is an essential and mandatory condition to draw that talent in, yet it is not sufficient alone. Choosing a city to live in is a complex decision, akin to making a major purchase, getting married, or signing a contract. So, the question arises: what makes a city attractive to talent?In this article, it is postulated that, as with every human decision, there is a compromise between two parties: the emotional component, which we call city magnetism, and the rational component, which we call city profitability.We study the world’s top 140 most attractive cities according to international studies in a custom model made up of more than 100 indicators. The objective is twofold: to help talented citizens evaluate cities in order to find which ones will best help them reach their potential; and to help politicians and city officials create the conditions that make their city as attractive as possible. This is not simply a question of technology or investment; identity, urban planning and social sustainability are determining factors too. [-]
En el contexto actual de estabilidad económica y paz, las ciudades lideran el mundo como centros clave del desarrollo humano. Sin un claro
líder en la 4ª revolución industrial, las ciudades compiten ferozmente por ... [+]
En el contexto actual de estabilidad económica y paz, las ciudades lideran el mundo como centros clave del desarrollo humano. Sin un claro
líder en la 4ª revolución industrial, las ciudades compiten ferozmente por el
talento. Invertir en tecnología e innovación (SmartCities) es fundamental y
condición necesaria para este propósito, pero no suficiente. La decisión de
optar por una ciudad es humana, y por tanto compleja. Es como una decisión
de compra, como un matrimonio, como un contrato. ¿Qué hace a una ciudad
atractiva para el talento?
En este artículo se postula que, como toda decisión humana que implica un
compromiso entre dos partes, tiene un componente emocional que llamaremos
City Magnetism; y un componente racional que llamaremos City Profitability.
Estudiaremos las 140 ciudades más atrayentes según estudios internacionales
en un modelo compuesto por más de 100 indicadores. El objetivo es doble:
ayudar a los ciudadanos talentosos a valorar las ciudades para encontrar las
que mejor les ayuden a desarrollar su potencial; y ayudar a los alcaldes y los
poderes públicos municipales a generar las condiciones que hagan su ciudad
lo más atractiva posible. No es sólo cuestión de tecnología o de inversión: la
identidad, el urbanismo y la sostenibilidad social son determinantes. [-]
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess