Mostrar el registro sencillo del ítem
Communicative competences in non-linguistic university degrees
dc.contributor.author | Polyakova, Oksana | |
dc.contributor.author | Galstyan, Ruzana | |
dc.date.accessioned | 2020-04-24T09:31:00Z | |
dc.date.available | 2020-04-24T09:31:00Z | |
dc.identifier.citation | POLYAKOVA, Oksana; GALSTYAN, Ruzana (2019). Communicative competences in non-linguistic university degrees. Language Value, v. 11, p. 45-70. | |
dc.identifier.issn | 1989-7103 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/187593 | |
dc.description.abstract | As labour markets continue to change rapidly, the learning environments continue to be unchallenged in the provision of new professionals across the world. This change has compelled the need for students to attain communicative competences in non-linguistic institutions of higher education. In order to address this issue, we propose a novel approach to communicative competences integration into the curriculum development of a specialised foreign language course. For this purpose, we combine students’ needs analysis with a personalised English for specific purposes (ESP) course design that motivates them to learn more about technical and professional environments through a skill-based routing. Additionally, we provide a scale for measuring training outcomes as well as suggest first results from the piloting phase of the teaching experience. The findings of the study highlight usefulness of the customised competence training experience. | en_US |
dc.description.abstract | A medida que los mercados laborales continúan cambiando rápidamente, los entornos de aprendizaje continúan sin ser desafiados en la provisión de nuevos profesionales en todo el mundo. Este cambio ha obligado a los estudiantes a adquirir competencias comunicativas en instituciones no lingüísticas de educación superior. Para abordar este problema, proponemos un enfoque novedoso que permite integrar las competencias comunicativas en el desarrollo curricular de un curso especializado de lengua extranjera. Para este propósito, combinamos el análisis de las necesidades de los estudiantes con un diseño de curso personalizado de inglés para fines específicos. Este los motiva a aprender más sobre entornos técnicos y profesionales a través de un curso basado en destrezas comunicativas. Además, proporcionamos una escala para medir los resultados de las habilidades adquiridas y presentamos los primeros resultados de la fase piloto de la experiencia docente. Los resultados del estudio demuestran la utilidad de la experiencia formativa personalizada centrada en la adquisición de la competencia comunicativa. | es_ES |
dc.format.extent | 26 p. | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isPartOf | Language Value, 2019, vol. 11 | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.subject | Higher education | |
dc.subject | Communicative competences | |
dc.subject | Second language acquisition | |
dc.subject | Foreign language teaching | |
dc.title | Communicative competences in non-linguistic university degrees | en_US |
dc.title.alternative | Competències comunicatives en títols universitaris no lingüístics | ca_CA |
dc.title.alternative | Competencias comunicativas en títulos universitarios no lingüísticos. | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/LanguageV.2019.11.4 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.relation.publisherVersion | http://www.languagevalue.uji.es/index.php/languagevalue/article/view/100 |