Educació emocional i aprenentatge lingüístic: iniciació a una proposta global d’aprenentatge
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/111361
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Educació emocional i aprenentatge lingüístic: iniciació a una proposta global d’aprenentatgeAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Silvestre-López, Antonio-José; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosData de publicació
2019-10-29Editor
Universitat Jaume IResum
La societat actual crea unes necessitats que, des dels centres educatius, han
de ser ateses per tal de proporcionar als joves les ferramentes necessàries per
a fer front als reptes del seu dia a dia. En eixe sentit, ... [+]
La societat actual crea unes necessitats que, des dels centres educatius, han
de ser ateses per tal de proporcionar als joves les ferramentes necessàries per
a fer front als reptes del seu dia a dia. En eixe sentit, l’educació emocional s’ha
convertit en un àmbit elemental per al desenvolupament de les xiquetes i els
xiquets en el món que els envolta; no obstant, eixa necessitat no va
acompanyada d’una inclusió curricular, sinó que es converteix en un repte per a
l’ensenyança, més, si cap, en aquells contextos socioeducatius desfavorables.
Per la qual cosa, en aquest treball es presenta el disseny d’una proposta
d’iniciació a l’educació emocional -en grups en què no ha sigut treballada
anteriorment- i els resultats que s’han obtingut a partir d’ella. A més a més,
aquesta proposta es basa en l’aprenentatge globalitzat, integrant el
desenvolupament de les competències lingüístiques com un element implícit al
treball emocional, atorgant així major transcendència i significativitat a
l’aprenentatge. Com així han evidenciat els resultats, d’una banda la proposta
globalitzada d’educació emocional i aprenentatge lingüístic ha contribuït al
desenvolupament de la consciència i la regulació emocional de l’alumnat i ha
proporcionat una millora en els recursos lingüístics de l’alumnat; d’altra banda,
la valoració de la seua viabilitat -per part de l’ensenyança- ha resultat molt
positiva, així com l’alt grau d’acceptació per part de l’alumnat. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües | Máster Universitario en Comunicación Intercultural y Enseñanza de Lenguas | Master's Degree in Intercultural Communication and Language Teaching | educació emocional | consciència | regulació | competències lingüístiques | investigació en acció
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües. Codi: SBC042. Curs: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: