El paper de la direcció de l'escola d'Infantil i Primària i el seu i el seu lideratge
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
El paper de la direcció de l'escola d'Infantil i Primària i el seu i el seu lideratgeAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Linares Vayo, Josep Cristià; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2019-06-18Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball de recerca ha estat centrat en el poder de la Direcció en el centres d’Educació Infantil
i Primària. L’objectiu central ha estat conèixer la realitat dels directius de diferents escoles de la
Generalitat ... [+]
Aquest treball de recerca ha estat centrat en el poder de la Direcció en el centres d’Educació Infantil
i Primària. L’objectiu central ha estat conèixer la realitat dels directius de diferents escoles de la
Generalitat Valenciana fent-los reflexionar sobre la seua pràctica directiva, per poder analitzar-la i
comparar-la amb els sabers teòrics i amb altres lideratges.
Després d’una introducció teòrica del contingut hem recollit informació per ser analitzada. Es
desenvolupa què és un centre educatiu, la seua organització i direcció, què és l’equip directiu d’una
escola i quines son les seves funcions, i per últim, qui exerceix la Direcció d’una escola i la seua
tasca.
Per tal d’obtenir les dades que han permès dur a terme la investigació, ha sigut necessari fer servir
un qüestionari, el qual ha permès extreure conclusions més centrades en la formació dels directius,
així com d’aspectes d’accés al càrrec i també sobre el tipus de lideratge que exerceix a l’escola.
Aquest pot estar centrat en aspectes burocràtics, o pedagògics, l’objectiu del qual és millorar els
aprenentatges de l’alumnat. Altres aspectes tractats, han sigut la formació prèvia i continuada que
necessiten els directius per a millorar el seu lideratge i dur-ne endavant un de més qualitat, la seua
identitat professional en funció de les tasque [-]
This research work has been focused on the power of the director at the centre of Early Childhood
and Primary Education. The main objective has been to know the reality of the managers of different
schools of the ... [+]
This research work has been focused on the power of the director at the centre of Early Childhood
and Primary Education. The main objective has been to know the reality of the managers of different
schools of the Generalitat Valenciana making them reflect on their managerial practice, to be able
to analyse it and compare it with theoretical knowledge and with other leaderships.
After a theoretical introduction of the content, we have collected information to be analysed. It
develops that it is an educational centre, its organization and direction, which is the management
team of a school and what are its functions, and finally, who is the director of a school and its task.
In order to obtain the data that allowed us to carry out the research, it was necessary to use a
questionnaire, which has allowed us to draw conclusions more focused on the training of managers,
as well as aspects of access to the position and also about the type of leadership that he exercises
in school. This can be focused on bureaucratic or pedagogical aspects, the objective of which is to
improve student learning. Other aspects dealt with have been the prior and continuous training that
managers need to improve their leadership and carry out one of higher quality, their professional
identity in terms of the tasks they perform at school during their leadership and the degree of
satisfaction with the economic retribution. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Lideratge | Direcció | Equip Directiu | Projecte de Direcció | Formació | Infantil | Primària | Leadership | Directorate | Management Team | Directorate Project | Child Education | Primary School
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess