Mostrar el registro sencillo del ítem
Redisseny del mobiliari existent a l'aula per generar espai
dc.contributor.author | Usó Martín, Paula | |
dc.contributor.other | Mulet Escrig, Elena | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció | |
dc.date.accessioned | 2019-11-20T12:35:01Z | |
dc.date.available | 2019-11-20T12:35:01Z | |
dc.date.issued | 2019-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/185075 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes. Codi: DI1048. Curs acadèmic 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | L’objecte del projecte és el redisseny del mobiliari escolar existent per a generar espai a l’aula seguint els principis d’un aula Montessori i els d’una Economia Circular. El projecte sorgeix de la necessitat d’actualitzar les aules de preescolar de la Comunitat Valenciana. Els Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatus (CEFIRE), els quals coordinen les escoles de la Comunitat, es veuen en la necessitat de generar un canvi en les aules per tal d’actualitzar l’ensenyament i complir amb les motvacions que exigeix la societat actual. Rere la imposició durant dècades del mètode de classe tradicional, sorgeix de nou la inquietud per adaptar l’educació a les necessitats del desenvolupament dels xiquets i les xiquetes. Es així, com tornen a ser ben coneguts els mètodes de Montessori i Reggio Emilia. Aquests mètodes, els quals es van desenvolupar a principis del 1900, centren el seu mètode educatu en les diferents teories del coneixement. Arribant, tots dos mètodes, a valorar l’experiència durant l’aprenentatge. Una de les necessitats del client, la inversió que cal realitzar per a actualitzar el mobiliari escolar és altssima, costant una taula al voltant de 200€ - 400€. Així doncs, el CEFIRE, motvat per una societat que comença a parlar d’una economia del reciclatge i amb la intenció d’estalviar, proposa que es realitze un redisseny del mobiliari. El disseny ha de complir: → Que ocupe poc espai en la posició de recollida → Que siga fàcil de desplaçar → Que tnga flexibilitat d’ús. És a dir, que permeta variacions de muntatge. → Que complisca amb els principis de l’Economia Circular. | ca_CA |
dc.format.extent | 232 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes | ca_CA |
dc.subject | Grado en Ingeniería en Diseño Industrial y Desarrollo de Productos | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Industrial Design and Product Development | ca_CA |
dc.title | Redisseny del mobiliari existent a l'aula per generar espai | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |