Mostrar el registro sencillo del ítem
Un viatge cap a la diversitat familiar: proposta didàctica per conscienciar de les diferents realitats familiars
dc.contributor.author | Escrihuela Palomares, Carmen | |
dc.contributor.other | Górriz Plumed, Ana Belén | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T13:01:40Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T13:01:40Z | |
dc.date.issued | 2019-06-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/184680 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present TFG exposa una investigació feta sobre la posada en pràctica d’un taller de sensibilització “Un viatge cap a la diversitat familiar” dut a terme en un centre públic de la localitat de Castelló. Aquest taller impartit en una aula d’educació primària es basa a consolidar i ampliar els coneixements que té l’alumnat sobre la diversitat familiar i aconseguir que tots i totes adquirisquen una actitud positiva cap a aquesta. També, es tracten les diferents tipologies familiars però especialment el tipus de família homoparental. Per fer-ho, la proposta didàctica s’ha dividit en dues activitats, la lectura d’un àlbum il·lustrat i la seua posterior escenificació. L’àlbum il·lustrat elegit ha sigut Tres con Tango i per representar-lo s’ha utilitzat una tècnica lúdica i motivadora, el Role-playing. Amb aquesta estratègia es pretén desenvolupar tant habilitats socials com emocionals i sobretot, transmetre l’aprenentatge en valors promulgant el respecte, la tolerància i l’empatia cap als altres. Una altra característica del taller ha sigut potenciar el vincle entre la família i l’escola per donar a conéixer diferents realitats familiars. Finalment, s’han exposat els resultats obtinguts i les conclusions del taller valorant aspectes com la capacitat d’empatia, la participació i la motivació de l’alumnat durant les sessions, tenint en compte les limitacions produïdes. | ca_CA |
dc.description.abstract | This TFG describes an investigation carried out in a state school in Castellón de la Plana about an awareness-raising workshop, Un viatge cap a la diversitat familiar. This workshop taught in a classroom of Primary Education is based on consolidating and increasing the students’ knowledge about family diversity and ensuring that everyone acquires a positive attitude towards it. Moreover, it deals with the different family types, but especially with the homoparental familly. In order to achieve this, the didactic proposal has been divided into two activities, the reading of an illustrated album and its subsequent staging, which is Tres con Tango and used a fun and motivating technique, Role-playing, to perform it. This strategy aims to develop both social and emotional skills and above all, to transmit the learning of values such as respect, tolerance and empathy towards others. Another feature of the workshop is to enhance the link between the family and the school to show them different family realities. Finally, I have presented the results obtained from the conclusive assessments on their ability to empathize, participate and motivate the students during the sessions. | ca_CA |
dc.format.extent | 30 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | taller de sensibilització | ca_CA |
dc.subject | educació primària | ca_CA |
dc.subject | diversitat familiar | ca_CA |
dc.subject | role-playing | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge en valors | ca_CA |
dc.subject | awareness-raising workshop | ca_CA |
dc.subject | Primary Education | ca_CA |
dc.subject | family diversity | ca_CA |
dc.subject | learning values | ca_CA |
dc.title | Un viatge cap a la diversitat familiar: proposta didàctica per conscienciar de les diferents realitats familiars | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840