Autoestima en Alumnat de Primària, a partir de la Pràctica de Conjunt Instrumental / Self-esteem in Alumnat de Primària, from the Instrumental Ensemble Practice
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/184657/4052-15997-1-CE.pdf.jpg?sequence=3&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/166533
comunitat-uji-handle4:10234/184537
REVISTESMetadata
Title
Autoestima en Alumnat de Primària, a partir de la Pràctica de Conjunt Instrumental / Self-esteem in Alumnat de Primària, from the Instrumental Ensemble PracticeDate
2019-09-13Publisher
Ana M. Vernia CarrascoISSN
2254-0709Bibliographic citation
NAVARRO CALAFELL, Mercé; GUSTEMS, Jospe. Autoestima en Alumnat de Primària, a partir de la Pràctica de Conjunt Instrumental. ARTSEDUCA, 2019, no. 24, p. 15-24.Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Abstract
La experiència musical permet el desenvolupament de competències que van més enllà de l’art sonor, com és el cas de l’autoestima, un concepte àmpliament tractat en psicologia i educació i que està íntima- ... [+]
La experiència musical permet el desenvolupament de competències que van més enllà de l’art sonor, com és el cas de l’autoestima, un concepte àmpliament tractat en psicologia i educació i que està íntima- ment vinculat amb la pròpia percepció de vàlua. La pràctica musical col·lectiva, com és el cas del conjunt instrumental escolar és un recurs educatiu que ens permet valorar el seu impacte en la formació de l’auto- estima de les persones. En aquest treball avaluem els nivells d’autoestima en una mostra d’alumnes de 6è curs d’educació primària que tenen la possibilitat d’una pràctica musical intensificada dins el seu horari escolar. Se’ls ha aplicat l’Escala d’Autoestima de Rosenberg i una Escala creada ad hoc que permet va- lorar la influència del conjunt instrumental en l’autoestima. Els resultats indiquen nivells alts d’autoestima en ambdues escales, i especialment en noies, per la qual cosa creiem que la pràctica musical col·lectiva pot ser una poderosa eina per tal de fomentar aquesta competència personal tan necessària en els joves i els infants. [-]
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- Artseduca_2019_no.24 [12]