Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorPuig Nadal, María
dc.contributor.otherBeltrán Zaragozá, Andreu
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
dc.date.accessioned2019-10-25T12:10:41Z
dc.date.available2019-10-25T12:10:41Z
dc.date.issued2019-06-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/184574
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractEn la gran majoria de escoles situades en territoris de parla catalana s’observa que no utilitzen recursos propis de la nostra llengua per tal de treballar l'oralitat amb els més menuts. En molts casos fan servir ferramentes en la llengua castellana en activitats diàries com les asamblees o en les activitats que realitzen cada dia. No seria possible utilitzar tota aquella literatura folklòrica que hi ha als nostres territoris i fer-la servir a les aules? En aquesta investigació es pretén comprobar si la literatura popular dels territoris de parla catalana són útils i aplicables en les aules d'Educació Infantil al segon cicle. Així doncs es vol demostrar si és possible assolir els objectius del currículum mitjançant la literatura folklorica i popular amb la nostra llengua. Per tal de demostrar aquesta hipòtesi es va escollir una zona d’investigació per tal de recollir aquella literatura pròpia del territori, en aquest cas va ser a la comarca de Xeraco (València), on gràcies a 4 informadors es va aconseguir un recull de 70 productes de literatura popular de diferents categories, dels quals alguns van ser escollits per a l’aplicació didàctica en un aula d’Educació Infantil. Finalment s’ha pogut observar que amb aquest tipus de literatura és possible assolir els objectius del currículum treballant la llengua oral amb recursos tant dels nostres territoris com els veïns. D’altra banda s’ha aconseguit obtenir un gran recull d’aquesta literatura popular que segueix viva que ara perdurarà per sempre, ja que a més estaràn a l’abast de tot el món gràcies a un cançoner popular que ha creat l’Universitat d'Alacant en el qual es transferiràn tots els productes obtinguts. Ara que s’ha demostrat que al Segon Cicle d’Educació Infantil és útil la literatura popular, ho podria ser també en les aules de xiquets i xiquetes més majors? Queda clar que la nostra cultura és molt rica, i que no hem de deixar-la de costat, si no fer-la servir com a ferramenta i mantenir-la viva.ca_CA
dc.description.abstractAt most schools located in Catalan- speaking territories it is observed that they do not use the resources of our language in order to work the orality with the youngest ones. In many cases, they use tools in the Spanish Language in daily activities such as the assemblies or in the activities they perform every day. Wouldn’t it be possible to use all that folk literature in our territories and use it in the classrooms? The aim of this research is to verify whether the popular literature in the Catalan-speaking territories are useful and applicable in children education classrooms in the second cycle. Therefore, we want to demonstrate whether it is possible to achieve the objectives of the curriculum through folkloric and popular literature with our language. In order to demonstrate this hypothesis, a research area was choosing to gather that literature from the territory. In this case it was in the region of Xeraco (Valencia), where thanks to 4 informants it has been achieved a collection of 70 products of popular literature from different categories were, of which some were chosen for the didactic application in a classroom of children education. Finally, it is possible to see that this type of literature can achieve the objectives of the curriculum by working the oral language resources of our territories and neighbours. On the other hand, it has been possible to obtain a large collection of this popular literature that reminds alive and will be forever as it also accessible to all the people thanks to a popular song list created by the University of Alicante, in which all the products obtained will be transferred. Now that the second cycle of children education is useful for popular literature, it could also be seen in the classrooms of boys and girls of primary education? It is clear that our culture is very rich, and we should not leave it sideways, if not use it as a tool and keep it alive.ca_CA
dc.format.extent73 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectliteratura popularca_CA
dc.subjectllengua oralca_CA
dc.subjectutilitatca_CA
dc.subjectEducació Infantilca_CA
dc.subjectPopular literatureca_CA
dc.subjectoral languageca_CA
dc.subjectutilityca_CA
dc.subjectchildren educationca_CA
dc.titleAplicació de la literatura popular de Xeraco a les aules del Segon Cicle D’Educació Infantilca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem