Mostrar el registro sencillo del ítem
Educació en la II República: El mètode de Freinet
dc.contributor.author | Requena Roselló, Laura | |
dc.contributor.other | Aguirre Garcia-Carpintero, Arecia | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T07:32:21Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T07:32:21Z | |
dc.date.issued | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/184336 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | L'objectiu d'aquest Treball de Final de Grau és difondre els resultats obtinguts en una investigació sobre la metodologia de Célestin Freinet influenciada pel moviment d’Escola Nova durant la II República Espanyola. En el present estudi es duu a terme una revisió teòrica al voltant de la influència pedagògica que va tindre Freinet durant el citat període històric. Per això, es presenta una anàlisi sobre diverses investigacions que s’han anat realitzant respecte a aquest tema per mitjà d’una comparació dels documents extrets d’una recerca bibliogràfica. Donada la gran quantitat de documents trobats, s’ha realitzat una selecció de tots aquells que s’aproximaven més al tema en qüestió: 11 articles científics que pertanyen a diferents bases de dades i 4 llibres extrets de la biblioteca de la Universitat Jaume I. Aquest estudi comença amb la contextualització del moviment freinetista, influenciat per l’Escola Nova, en la II República Espanyola i es justifica la importància de l’elecció d’aquesta temàtica per a la realització del present Treball de Final de Grau. La investigació realitzada permet conéixer i analitzar el context d’una època concreta i la seua relació amb la pràctica del mètode freinetista dins de l’àmbit educatiu. Amb l’elaboració d’aquest l’estudi, es pretén respondre a una pregunta d’investigació que ens acosta a l’objectiu general de la revisió teòrica pròpiament dita. Aquesta pregunta es formularà abans de la recerca dels documents. La modalitat d’aquest Treball de Final de Grau és de tipus teòric, és a dir, s’ha recopilat informació sobre el mètode de Freinet durant la II República Espanyola per mitjà de documents de diversos autors. Primerament, s’han recollit tots els resultats trobats en la recerca bibliogràfica i, tot seguit, s’han contrastat totes les dades dins de l’apartat de conclusions. Aquestes permeten veure una síntesi sobre tot allò que diuen els diferents autors respecte a les distintes categories que han anat sorgint en fer l'anàlisi dels documents: qui és Freinet, l’Escola Nova i la II República, el mètode de Freinet i la Depuració del Magisteri. | ca_CA |
dc.format.extent | 33 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | revisió teòrica | ca_CA |
dc.subject | Célestin Freinet | ca_CA |
dc.subject | mètode Freinet | ca_CA |
dc.subject | Escola nova | ca_CA |
dc.subject | Història de l’educació | ca_CA |
dc.title | Educació en la II República: El mètode de Freinet | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840