Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGumier Molero, Anna Carme
dc.contributor.otherSorribes Membrado, Susana
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2019-10-16T14:18:14Z
dc.date.available2019-10-16T14:18:14Z
dc.date.issued2019-06-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/184275
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractL'escola és una eina de transformació social, per aquest motiu en aquest treball de fi de grau la utilitzarem per a naturalitzar un dels temes més invisibiltzats, el gènere. Dins de la gran diversitat que trobem en una aula d'Educació Primària, hi ha encara un col•lectiu que continua sent poc tractat o assumit amb naturalitat. Actualment hi ha una diversitat de gènere molt àmplia i considere que, tots els nens i nenes, des de molt petits han de ser conscients d'això. Centraré el meu estudi a fer una proposta didàctica perquè l'alumnat conegua les diferents identitats i expressions de gènere que pot haver-hi i entengui aquest procés amb naturalitat per poder eradicar la transfòbia o l'homofòbia molt abans que arribi a donar-se lloc. Però també està orientat per a dotar de major formació al professorat, que moltes vegades vol canviar les coses però no sap com fer-ho. Perquè crec que el professorat està poc format en aquest aspecte i crec que pot ser interessant per a moltes persones. L'objectiu és fomentar la convivència des de l'escola, perquè l'alumnat assuma la diversitat i la igualtat com a valors cabdals i irrenunciables, de manera que totes les persones que formen la comunitat educativa respecten i facen respectar els drets humans. Busquem una escola inclusiva on hi haja cabida per a tot tipus d’identitats i expressions de gènere divergents a les establides per la societat, l’escola ha de ser un espai segur de participació activa. Per tant, creiem que una nova educació és possible, i que el tractament a les aules d'aquestes temàtiques és també una oportunitat per a treballar la diversitat, la convivència i la inclusió.ca_CA
dc.description.abstractSchool is a tool of social transformation, for this reason in this end-of-degree project we will use it to naturalize one of the most invisible themes, gender. Within the great diversity that we find in a Primary Education classroom, there is still a collective that continues to be little treated or assumed naturally. There is currently a very wide diversity of gender and I believe that all children, from a very early age, have to be aware of this. I will focus my study on making a didactic proposal because students need to know the different identities and gender expressions that may exist and understand this process naturally in order to eradicate transphobia or homophobia long before it takes place. But it is also aimed at providing more training for teachers, who often want to change things but maybe they don't know how to do it. Because I believe that the teaching staff is not very well-formatted in this aspect and I also think that it can be interesting for many people. The aim is to encourage coexistence from school, since students assume diversity and equality as capital and inalienable values, so that all the people who make up the educational community respect and ensure respect for human rights. We are looking for an inclusive school where there is room for all kinds of identities and gender expressions that diverge from those established by society; the school must be a safe space for active participation. Therefore, we believe that a new education is possible, and that the treatment of these themes in the classrooms is also an opportunity to work on diversity, coexistence and inclusion.ca_CA
dc.format.extent41 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectgènereca_CA
dc.subjectdiversitatca_CA
dc.subjectinclusióca_CA
dc.subjectcanvi de gènereca_CA
dc.subjecttransfòbiaca_CA
dc.subjecthomofòbiaca_CA
dc.subjectescolaca_CA
dc.subjectidentitat de gènereca_CA
dc.subjectexpressió de gènereca_CA
dc.subjectgenderca_CA
dc.subjectdiversityca_CA
dc.subjectinclusionca_CA
dc.subjecttransgenderca_CA
dc.subjectschoolca_CA
dc.subjectgender identityca_CA
dc.subjectgender expressionca_CA
dc.titleProposta didàctica per a tractar les qüestions de gènere a l'escola primàriaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional