Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFelip Miralles, Josep
dc.contributor.otherDoménech Betoret, Fernando
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2019-10-16T11:09:46Z
dc.date.available2019-10-16T11:09:46Z
dc.date.issued2019-06-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/184258
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractAquest treball versa sobre un problema que està ben present a les nostres aules. Es tracta de la motivació, i de com afecta a l’alumnat dels últims anys de Primària que deixa enrere la infantesa per entrar en un període ple de pors, incerteses, dubtes… com és la preadolescència. Aquesta etapa afecta de manera significativa al seu procés d’aprenentatge mitjançant la motivació. Aleshores sorgeix la pregunta que vertebra aquest treball: què pot fer el docent per a encarar aquesta problemàtica? I a partir d’ací es plantegen els objectius que persegueix aquest treball. Front a aquesta pregunta s’inicia un procés d’investigació basat en els estudis del professor Doménech-Betoret i el seu Model de Qualitat de Situació Educativa (MOCSE), en què s’analitza com en funció dels recolzaments i barreres que tinga el docent a l’hora d’afrontar les problemàtiques de la seua aula, es crearan unes expectatives d’èxit o de fracàs, que repercutiran en la seva acció docent final. Per tant es va procedir a passar un qüestionari a 21 docents d’escoles públiques de la Comunitat Valenciana per a que respongueren preguntes sobre la motivació. Una vegada recollits tots els qüestionaris, es va fer una matriu de dades i es van codificar per a poder analitzar els resultats posteriorment mitjançant el programa estadístic IBM Statistics. Més tard es van analitzar les dades que tenien que veure amb els objectius inicials i es va procedir a analitzar els resultats i treure conclusions significatives. A partir d’aquest anàlisi de resultats, s’han pogut plantejar possibles solucions a les problemàtiques trobades, i les implicacions educatives per part dels docents de cara a millorar la motivació dels seus alumnes ara estan molt més clarificades. En conclusió, es pot afirmar que, a partir d’aquest treball, s’ha indagat sobre una problemàtica, s’ha recollit informació dels professionals sobre aquesta, s’han analitzat els factors que afecten a aquest problema, i s’ha traçat un full de ruta per tal de solucionar aquesta situació.ca_CA
dc.description.abstractThis paper deals with a problem that is well present in our classrooms. It is about motivation, and how it affects the students of the last years of Primary school that leaves childhood to enter a period full of fears, uncertainties, doubts ... how is pre-adolescence. This stage significantly affects the learning process through motivation. Then the question arises that surrounds this work: what can the teacher do to address this problem? And from here the objectives pursued by this work are raised. Facing this question, a research process based on the studies of Professor Doménech-Betoret and its Model of Educational Situation Quality (MOCSE) is initiated, in which it is analyzed as a function of the supports and barriers that the teacher has when confronting the problems of their classroom, expectations of success or failure will be created, which will have an impact on their final teaching activity. So a questionnaire was sent to 21 teachers of public schools in the Valencian Community to answer questions about motivation. Once all the questionnaires were collected, a data matrix was made and coded to be able to analyze the results later through the statistical program IBM Statistics. Later, the data that had to do with the initial objectives was analyzed and the results were analyzed and significant conclusions were made. Based on this analysis of results, possible solutions to the problems encountered have been raised, and the educational implications of teachers in order to improve the motivation of their students are now much more clarified. In conclusion, one can say that, based on this work, a question has been asked about a problem, information about the professionals has been collected about it, the factors that affect this problem have been analyzed, and it has been drawn up A roadmap to solve this situation.ca_CA
dc.format.extent24 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectmotivacióca_CA
dc.subjectrecolzaments i barreresca_CA
dc.subjectactituds docentsca_CA
dc.subjectpropostes de milloraca_CA
dc.subjectmotivationca_CA
dc.subjectsupports and barriersca_CA
dc.subjectteaching attitudesca_CA
dc.subjectsuggestions for improvementca_CA
dc.titleCom millorar la motivació de l'alumnat des de la perspectiva del professorat?ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional