Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Los contornos del miedo. La huella del arte pictórico en el giallo italiano
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
El giallo és una influent corrent cinematogràfica desenvolupada en Itàlia entre 1960 i 1980. Gènere de culte per cinèfils i acadèmics, la prolífica i continuada relació entre giallo i pintura, peça clau en l’adjudicació ...
El cine que habita en la pintura
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
En El molino y la cruz (Mlyn i krzyz, Lech Majewski, 2011), la mirada de la cámara es silente, discreta. No es su recorrido por el profílmico aquello que desvela una intención discursiva, sino la misma puesta en escena la ...
Ars topiaria, Mise-en-scène y entradas triunfales. El arte como placer y la ciencia como la máquina del mundo durante los siglos XVI y XVII.
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
Art i ciència resulten aparentment dos conceptes antagònics, més si és possible, si els englobem durant els segles XVI i XVII. L’art que es va desenvolupar durant aquest període estava associat a la religió, a la Fe, i a ...
Retrato de cineasta pintando en el estudio: relaciones entre pintura y cine en David Lynch: The Art Life (2016)
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
David Lynch: The Art life (2016) és un documental que suposa un interessantíssim apropament a una figura tan fascinant com polifacètica: David Lynch. El film indaga en les primeres dècades de vida de qui, començant pel seu ...
Capital de la emoción, emociones del capital. Continuidad y supervivencia iconográfica de los gestos de sumisión y privación de libertad en Black Mirror
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
Aquest article analitza la representació dels gestos de submissió i privació de llibertat en la sèrie Black Mirror. Mitjançant una metodologia basada en la iconologia de l’interval d’Aby Warburg, observem les continuïtats ...
A lo largo de la atalaya: el travelling descreído del opening de The Young Pope (Paolo Sorrentino, 2016)
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
Amb pas decidit, les mans a l’esquena i somriure altiu, un jove vestit amb la túnica alba camina per una galeria de parets granats il·luminada amb un clarobscur suau. Un travelling de pols tan suau com ferm és el seu avanç ...
La huida de un rey. Reflejos de un mosaico pompeyano en las versiones de Alejandro de Robert Rossen (1956) y Oliver Stone (2005)
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
La batalla de Qadesh (1274 a.C.), la més important de l’Edat del Bronze i el combat més gran de carros de la Història, fou narrada pels dos imperis contendents –l’egipci i l’hitita– com una victòria, fins el punt que a dia ...
La representación y la mirada: retrato pictórico y falsa identidad en el Cine Negro norteamericano de los años 40
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2018)
Aquest article analitza dues pel·lícules estatunidenques pertanyents al model de Cinema Clàssic i inscrites en el gènere del Cine Negre. En ambdues, el retrat pictòric d’una dona serveix de metàfora de la distorsionada ...