Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBellés-Calvera, Lucía
dc.contributor.authorBellés-Fortuño, Begoña
dc.date.accessioned2019-01-28T15:47:43Z
dc.date.available2019-01-28T15:47:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBellés-Calvera, L., & Bellés-Fortuño, B. (2018). Written corrective feedback with online tools in the Medicine classroom: Bombay TV. In López-García, C., & Manso, J. (Eds.), Transforming education for a changing world. (pp. 106-119). Eindhoven, NL: Adaya Pressca_CA
dc.identifier.isbn978-94-92805-03-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/180266
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the writing errors made by first-year undergraduate Medicine students in the English classroom at a Spanish university. Forty-nine subjects enrolled in the English for Health Sciences module were expected to subtitle short videos not only implementing medical vocabulary seen in previous lessons, but also using Open Educational Resources (OERs), more specifically Bombay TV. This online tool allows learners to practise and develop their writing skills in the target language as well as their autonomy and creativity. Results showed that the most frequently committed errors were, in order, punctuation, spelling, wrong verb choice, wrong word choice, pronouns, fragment, word order, articles, verb tense, subject-verb agreement, nouns, prepositions, capitalization and adjectives respectively. Moreover, the negative transfer of students’ first language (L1) occasionally resulted in a lack of grammar and vocabulary accuracy that should be taken into account in order to enhance students’ writing competence in the target language. A final questionnaire revealed that the use of new technologies in the foreign language classroom triggered students’ motivation. Likewise, students are provided with corrective feedback, a practice used in the field of education. Given that OERs are key in the study, the focus will be on online feedback.ca_CA
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio es analizar los errores de expresión escrita cometidos por los alumnos de primer curso del grado de Medicina en la clase de inglés de una universidad española. Se pretendía que 49 estudiantes inscritos en la asignatura de Inglés para Ciencias de la Salud subtitularan vídeos de corta duración en los que no solo tenían que poner en práctica el vocabulario adquirido en sesiones previas, sino que también tenían que utilizar Recursos Educativos Abiertos (REA), en concreto Bombay TV. Esta herramienta online permite a los alumnos practicar y desarrollar sus habilidades escritas en la lengua meta así como su autonomía y creatividad. Los resultados muestran que los errores más cometidos son, por orden: artículos, tiempo verbal, concordancia sujeto-verbo, sustantivos, preposiciones, uso de mayúsculas y adjetivos respectivamente. Además, la transferencia negativa de la lengua materna de los estudiantes ocasionalmente desembocó en una falta de exactitud gramatical y léxica, la cual debería tenerse en cuenta para mejorar la competencia escrita en la lengua meta. Un cuestionario final reveló que el uso de las nuevas tecnologías en la clase de lengua extranjera aumentó la motivación de los alumnos. Asimismo, se proporcionará a los alumnos comentarios de corrección para que mejoren sus escritos. Dado que las REA son clave en este estudio, nos centraremos especialmente en los comentarios en línea.ca_CA
dc.format.extent21 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherAdaya Pressca_CA
dc.relation.isPartOfLópez-García, C., & Manso, J. (Eds.). (2018). Transforming education for a changing world. Eindhoven, NL: Adaya Pressca_CA
dc.rightsText © The Editor and the Authors 2018. This work is published under a Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es). This license allows duplication, adaptation, distribution and reproduction in any medium or format for non-commercial purposes and giving credit to the original author(s) and the source, providing a link to the Creative Commons license and indicating if changes were madeca_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectBombay TVca_CA
dc.subjectwriting skillsca_CA
dc.subjectMedicine studiesca_CA
dc.subjectEnglish as a Foreign Language (EFL)ca_CA
dc.subjectexpresión escritaca_CA
dc.subjectestudios en medicinaca_CA
dc.subjectinglés como lengua extranjeraca_CA
dc.titleWritten corrective feedback with online tools in the Medicine classroom: Bombay TVca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.adayapress.com/transforming-education-for-a-changing-world/ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Text © The Editor and the Authors 2018. This work is published under a Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC
4.0) license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es). This license allows duplication,
adaptation, distribution and reproduction in any medium or format for non-commercial purposes and
giving credit to the original author(s) and the source, providing a link to the Creative Commons license
and indicating if changes were made
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Text © The Editor and the Authors 2018. This work is published under a Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es). This license allows duplication, adaptation, distribution and reproduction in any medium or format for non-commercial purposes and giving credit to the original author(s) and the source, providing a link to the Creative Commons license and indicating if changes were made