Mostrar el registro sencillo del ítem
Vinculant-se al territori: l’aps i la participació comunitària. estudi de cas en una escola rural
dc.contributor.author | Monfort Monfort, Caterina | |
dc.contributor.other | Sales Ciges, Auxiliadora | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2018-11-16T12:56:39Z | |
dc.date.available | 2018-11-16T12:56:39Z | |
dc.date.issued | 2018-10-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/177540 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW021. Curs acadèmic: 2017/2018 | ca_CA |
dc.description.abstract | The school opening to the community is considered essential in order to cover its social needs and to favour its democratization. This study, carried out in an Associated Rural School (CRA), is intended to find out what the perception of the community about a Service Learning (ApS) project is to improve the school and also to know about their participation in it. It is a qualitative case study that collects the vision of two mothers, the tutor, the councilor of education, the students of the sixth form class, a neighbor and two students of the Universitat Jaume I (UJI), through the technique of the interview, the observation and documentary analysis. The results show discrepancies between the ApS methodology and a more traditional one and a minor participation of the educational community. In conclusion, the ability of the ApS to link the school with organized agents of the territory is confirmed, as long as the school has a school culture of openness to the community | ca_CA |
dc.description.abstract | L’obertura de l’escola a la comunitat educativa es considera essencial per a poder cobrir les necessitats socials que aquesta té i per afavorir la seua democratització. En aquest estudi, realitzat a l’aula de sisè d’un dels dos aularis d’un Col·legi Rural Agrupat (CRA), es pretén conèixer quina és la percepció de la comunitat envers un projecte d’Aprenentatge Servei (ApS) de millora de l’escola que es du a terme a la classe i respecte la seua participació dins del mateix. Es tracta d’un estudi de cas qualitatiu que arreplega la visió de dos mares, la tutora, la regidora d’educació, l’alumnat de l’aula de sisè, una veïna i dos alumnes de la UJI, a través de la tècnica de l’entrevista, l’observació i l’anàlisi documental. Els resultats mostren discrepàncies entre la metodologia de l’ApS i una més tradicional i una participació secundària de la comunitat educativa. Com a conclusió, es confirma la capacitat de l’ApS per a vincular l’escola amb agents organitzats del territori, sempre i quan l’escola tinga una cultura escolar d’obertura a la comunitat. | ca_CA |
dc.format.extent | 18 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Psicopedagogia | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Psicopedagogía | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Educational Psychology | ca_CA |
dc.subject | Service Learning | ca_CA |
dc.subject | School-community relationship | ca_CA |
dc.subject | Community participation | ca_CA |
dc.subject | Aprenentatge Servei | ca_CA |
dc.subject | Relació escola-comunitat | ca_CA |
dc.subject | Participació comunitària | ca_CA |
dc.title | Vinculant-se al territori: l’aps i la participació comunitària. estudi de cas en una escola rural | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Psicopedagogia [231]
SAW020, SAW021, SAW022, SAW023