Mostres de literatura popular d’Ador aplicades al primer curs de Primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Mostres de literatura popular d’Ador aplicades al primer curs de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball pretén demostrar les aportacions positives de la literatura popular a primer de
Primària. Per demostrar aquests objectius s’han dut a terme dues accions.
Una primera acció és la recerca d’informació ... [+]
El present treball pretén demostrar les aportacions positives de la literatura popular a primer de
Primària. Per demostrar aquests objectius s’han dut a terme dues accions.
Una primera acció és la recerca d’informació en la qual se selecciona a les persones que poden
formar part d’aquest treball, s’acorden les diferents cites i es dóna pas a la recopilació del material
popular mitjançant els vídeos i àudios. Per les dificultats de l’edat dels protagonistes, ha sigut
necessari realitzar més d’una entrevista, les quals han prolongat la primera part del treball. Tot
seguit, s’ha estructurat el material en carpetes segons els diferents gèneres literaris populars
recollits que donaran pas a la segona acció del treball.
L’objectiu principal d’aquest treball es porta a terme en la segona acció on es realitza una aplicació
pràctico-didàctica a l’aula de primer de Primària per a vint-i-un alumnes del C.E.I.P Mestre Vicent
Artero de Castelló de la Plana.
Els resultats positius obtinguts en aquesta investigació, han permés comprovar com la importància
de la literatura popular ha reaccionat com un lligam entre família, escola, tradició i cultura. On els
alumnes han pogut gaudir i valorar, entre altres coses, de la riquesa cultural del Poble d’Ador; de
l’ampliació del vocabulari; de l’expressió gestual, oral i escrita com de l’entonació, la dicció de la
nostra llengua, etc [-]
This essay aims to demonstrate the positive contributions of popular literature in the first grade of
primary school. To demonstrate these objectives, two actions have been carried out.
The first action is the search ... [+]
This essay aims to demonstrate the positive contributions of popular literature in the first grade of
primary school. To demonstrate these objectives, two actions have been carried out.
The first action is the search for information in which you select the people who can be part of this
work, you agree to the different quotes and it gives way to the compilation of the material using the
popular videos and audios. Due to the difficulties of the age of the main characters, it has been
necessary to make more than an interview, which has made it last longer. Then, the material is
divided in folders according to diferent popular literary genres collected that will give way to the
second action of the essay.
The main objective of this essay is carried out in the section “action” where a cognitivist applicationteaching
in the classroom is carried out in the first year of primary school for twenty-one students of
the C.E.I. P Master Vincent Artero of Castellón de la Plana.
The positive results obtained in this research allow to check how the importance of the popular
literature has reacted as a link between family, school, tradition and culture. Where students have
been able to enjoy and appreciate, among other things, the cultural wealth of the village of Adore;
the expansion of the vocabulary; physical, oral and writing expression, as well as the intonation, the
diction of our language, etc. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017-2018.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess