Listar PDCSLL_Articles por autoría "cd675ac5-13ac-4e53-ba31-5bc87d231156"
Mostrando ítems 21-24 de 24
-
The Nature of Integration in Physical Education Through CLIL: An Analysis of Cognitive Discourse Functions
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar Taylor and Francis Group (2022-08-12)Language in CLIL is dependent on the subject that embraces it, as it is the case of Physical Education. The present descriptive exploratory case study examines how content and language are integrated into Physical Education ... -
The ups and downs of CLIL lessons: a qualitative study on 21st century skills promotion in physical education
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos; Maravé-Vivas, María Taylor & Francis (2024-02-15)The promotion of 21st century key skills is crucial to build 21st century citizenship. The purpose of this research was to examine teachers’ and students’ views on the use of Content and Language Integrated Learning (CLIL) ... -
El valor educativo de la hermenéutica de Ernst Jünger
Pallarès Piquer, Marc; Chiva-Bartoll, Oscar; Cabero-Fayos, Ismael; Caro Samada, Carmen Universidad del Zulia (2018)Es esencial recordar la historia de la humanidad y el caudal humanizador que nos ha legado. A partir del pensamiento de Jünger, interpretamos su hermenéutica no como doctrina sino como ejercicio orientado a la interpretación. ... -
La visión de la discapacidad a través del cine: la película Campeones como estudio de caso
PLANELLA, JORDI; Pallarès Piquer, Marc; Chiva-Bartoll, Oscar; Muñoz Escalada, Mari Carmen Universidad Nacional Experimental Rafael María Baralt (2021-01-02)Cuando abordamos la cuestión de las personas con discapacidad emerge como elemento de análisis la imagen que la sociedad ha tenido de ellas a lo largo de la historia. En la actualidad la percepción de un hecho ...