Listar PDCSLL_Articles por autoría "bcd0d909-2f91-4283-b662-290084aa5a47"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
A strategic approach of the crucial elements for the implementation of digital tools and processes in higher education
Esteve-Mon, Francesc M.; Postigo-Fuentes, Ana Yara; Castañeda, Linda Wiley (2022-10-11)Implementation of digital tools and processes in Higher Education Institutions (HEIs) as an emergent activity depends on the sociomaterial relationships between institutional factors that dynamically interact with each ... -
¿Hacia la Ubersidad? Conflictos y contradicciones de la universidad digital
Adell-Segura, Jordi; Castañeda, Linda; Esteve-Mon, Francesc M. AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educação Superior a Distância) (2018)La universidad es una institución con una larga historia, que ha propiciado y sobrevivido a múltiples cambios a lo largo de los siglos. En las últimas décadas, los cambios parecen acelerarse, ligados en parte a la tecnología. ... -
Hacia una visión contemporánea de la Tecnología Educativa
Castañeda, Linda; Salinas, Jesús; Adell-Segura, Jordi Universitat de Barcelona (2020)The aim of this paper is to discuss some of the key issues that define the research and practice of academic Educational Technology (EdTech) today and that explain, in part, its identity crisis. The theoretical analysis ... -
International insights about a holistic model of teaching competence for a digital era: the digital teacher framework reviewed
Castañeda, Linda; Esteve-Mon, Francesc M.; Adell-Segura, Jordi; Prestridge, Sarah Taylor & Francis (2021-10-13)This paper qualitative examines a holistic framework for teaching in the digital era. The examination is based on teachers’ perspectives of their career, that is, what core features can be said to characterise teacher’s ... -
La universidad digital: aproximación a un análisis crítico de los planes de transformación digital de las universidades públicas españolas
Castañeda, Linda; Esteve-Mon, Francesc M.; Adell-Segura, Jordi Universidad de Granada (2023)En un contexto en que la transformación digital ya lleva casi una década posicionándose como prioritaria para las instituciones de Educación Superior y en el que la reciente pandemia y sus condiciones no ha hecho más que ...