• openAccess   Universidad en tiempo de pandemia. Experiencia de estudiantes universitarios en España 

      Ferrandez-Berrueco, Reina; Marqués-Andrés, Mercedes; Sánchez-Tarazaga, Lucía; Ruiz-Bernardo, Paola Universidad del Zulia, Venezuela (2022-01)
      El 14 de marzo de 2020 comenzaba un periodo de docencia de emergencia. Profesorado y alumnado se veían abocados a una situación sin precedentes. El presente estudio de encuesta muestra cómo ha valorado el estudiantado de ...
    • openAccess   University responsible research and innovation and society: dialogue or monologue? 

      Ferrandez-Berrueco, Reina; Moliner Garcia, Odet; Sánchez-Tarazaga, Lucía; Sales Ciges, Auxiliadora Taylor and Francis Group (2023-11-02)
      University social responsibility requires dialogue with society and university activity. In the case of responsible research and innovation, this can involve interacting with society, listening to its needs, promoting its ...
    • openAccess   University teaching induction programmes. A systematic literature review 

      Sánchez-Tarazaga, Lucía; Ruiz-Bernardo, Paola; Viñoles Cosentino, Virginia; Esteve-Mon, Francesc M. Taylor & Francis (2022-11-23)
      In recent decades, there has been growing concern about teacher preparation at university and the link to educational quality. As a result, higher education institutions have designed programmes to help faculty teachers ...
    • openAccess   Validación de un cuestionario de competencias docentes para el profesorado de Educación Secundaria 

      Sánchez-Tarazaga, Lucía; Ferrandez-Berrueco, Reina Universidad Autónoma de Madrid (2022-10)
      El objetivo de este trabajo es presentar y validar un cuestionario de competencias docentes del profesorado de Educación Secundaria desde las voces de los propios implicados (docentes en activo, estudiantes y profesorado del ...