Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSimarro Rius, Antoni
dc.contributor.authorSimarro Safont, Josep
dc.date.accessioned2018-05-24T07:39:11Z
dc.date.available2018-05-24T07:39:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSIMARRO RIUS, Antoni; SIMARRO SAFONT, Josep. Noves tendències del treball de la resistència aeròbica en el currículum de Tècnic Superior en Animació d’Activitats Físiques i Esportives. L’entrenament fraccionat com a base d’un enfocament didàctic envers el coneixement, l’evolució i l’avaluació de l’exercici a partir del test de la course navette. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2018, no 29, p. 29-40.ca_CA
dc.identifier.issn1130-4235
dc.identifier.issn2340-4787
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/174804
dc.description.abstractQualsevol activitat física proposada ha de complir, si es vol assegurar l’èxit, dos paràmetres. El primer fa referència a la funcionalitat (ha d’agradar, ser individualitzada, saludable i ha de funcionar). El segon, s’ha de basar en els principis de la càrrega esportiva. Escollint la course navette per a determinar el nivell i el VO2 màxim (consum d’oxígen), s’ha dissenyat un programa d’entrament aeròbic emprant mètodes fraccionats. La principal dificultat ha estat establir una línia d’equivalència entre el ritme d’entrenament i el resultat del test de camp. L’èxit del programa ens fa pensar que la metodologia és adequada.ca_CA
dc.description.abstractCualquier propuesta de actividad física tiene que cumplir, si se quiere asegurar su éxito, dos parámetros. El primero se refiere a la funcionalidad (tiene que gustar, ser individualizada, saludable y tiene que funcionar). El segundo debe basarse en los principios de la carga deportiva . Eligiendo la course navette para determinar el nivel y el VO2 máximo (consumo de oxígeno), se ha diseñado un programa de entrenamiento aeróbico utilizando métodos fraccionados. La principal dificultad ha sido establecer una línea de equivalencia entre el ritmo de entrenamiento y los resultados de la prueba de campo. El éxito del programa nos hace pensar que la metodología es adecuada.ca_CA
dc.description.abstractToute proposition d’activité physique doit accomplir, si l’on veut assurer son succès, deux paramètres. Le premier concerne la fonctionnalité (elle doit plaire, être individualisée et salutaire, et elle doit fonctionner). Le deuxième doit se fonder sur les principes de la charge sportive. Tout en choisissant la course navette pour déterminer le niveau et le VO2 maximal (consommation d’oxygène), un programme d’entraînement aérobique utilisant des méthodes fractionnées a été mis au point. Une difficulté majeure a consisté à établir une ligne d’équivalence entre le rythme d’entraînement et les résultats du test de terrain. Le succès de ce programme nous laisse à penser que cette méthodologie est adéquate.ca_CA
dc.description.abstractIn order to ensure success in any physical activity, one must take into account two key parameters. The first one refers to its functionality (it must be enjoyable, cater for the individual’s needs, be healthy, and it has to work). The second parameter should be based on the principles of training load. Using the multi-stage fitness test (or beep test) to determine the level and the VO2 max (maximum oxygen uptake), an aerobic training programme involving interval training has been developed. The main difficulty was to establish an equivalence line between the training rhythm and the result of the field test. The success of the programme indicates that this methodology is adequate.ca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherAgrupació Borrianenca de Culturaca_CA
dc.relation.isPartOfAnuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística, 2018, núm. 29ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectcourse navetteca_CA
dc.subjectentrenament personalitzatca_CA
dc.subjectsistemes fraccionatsca_CA
dc.subjectmetodologiaca_CA
dc.subjectlínia d’equivalència entre ritme d’entrenament i test de campca_CA
dc.subjectentrenamiento personalizadoca_CA
dc.subjectsistemas fraccionadosca_CA
dc.subjectmetodologíaca_CA
dc.subjectlínea de equivalencia entre ritmo de entrenamiento y test de campoca_CA
dc.subjectentraînement personnaliséca_CA
dc.subjectsystèmes fractionnésca_CA
dc.subjectméthodologieca_CA
dc.subjectligne d’équivalence entre rythme d’entraînement et test de terrainca_CA
dc.subjectmulti-stage fitness test (beep test)ca_CA
dc.subjectpersonalised trainingca_CA
dc.subjectinterval trainingca_CA
dc.subjectmethodologyca_CA
dc.subjectequivalence line between training rhythm and field testca_CA
dc.titleNoves tendències del treball de la resistència aeròbica en el currículum de Tècnic Superior en Animació d’Activitats Físiques i Esportives. L’entrenament fraccionat com a base d’un enfocament didàctic envers el coneixement, l’evolució i l’avaluació de l’exercici a partir del test de la course navetteca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Anuari.2018.29.4
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem