Listar EDE_Articles por autoría "91f3219d-c5cc-4d3c-a416-a3ad1c81c4e1"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Corrochano, Diego; ZUAZAGOITIA, DANIEL; Eugenio, Marcia; Monferrer, Lidón; CUBERO, INES ORTEGA; RUIZ GONZALEZ, ARITZ Taylor and Francis Group (2023-12-14)Pre-service teachers’ mental models of the nature of soil were investigated in a sample of 181 students from four different Spanish universities, using three different methodological approaches: a phenomenographic analysis ... -
Estudiando los polinizadores en el contexto del huerto ecodidáctico universitario: presentación de una SEA
Eugenio, Marcia; Monferrer, Lidón; CUBERO, INES ORTEGA; Adelantado-Renau, Mireia Universidad de Cádiz: Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (2022)Se presenta una Secuencia de Enseñanza-Aprendizaje (SEA) para maestros en formación inicial, así como los resultados obtenidos tras dos implementaciones consecutivas en dos universidades diferentes, con una fase de rediseño ... -
Mathematical and experimental science education from the school garden: a review of the literature and recommendations for practice
Monferrer, Lidón; Lorenzo, Gil; Santágueda-Villanueva, María MDPI (2022-01-14)The much-needed interest in promoting a healthy lifestyle among school-age students has found a context for development: school gardens. There are numerous studies where using gardens as a teaching–learning context also ... -
Situaciones para el aprendizaje de las ciencias en infantes de 3 y 4 años en el huerto escolar
Salvador Beltri, Andrea; Lorenzo, Gil; Santágueda-Villanueva, María; Monferrer, Lidón Universidad de Valladolid (2023-11-23)En los centros educativos deben existir medios naturales para fomentar una vida saludable entre la comunidad educativa. Un ejemplo de este medio natural podría ser el huerto escolar, ya que su uso conlleva diferentes ...