Listar EDE_Articles por autoría "78d40b84-a6ee-4e23-bf10-9e5e2d39b030"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
An opportunity to develop respect and responsibility through a socio-musical programme in a primary school: A case study
Campayo Muñoz, Emilia Ángeles; Cuervo, Laura; Cabedo-Mas, Alberto SAGE Publications (2022)Group music making has the potential to develop socio-emotional competences. This study describes how responsibility and respect –both of which are socio-emotional competences– were developed through a socio-musical ... -
Impact of group music-making on social development: a scoping review (El impacto de la práctica musical grupal en el desarrollo social: una revisión exploratoria)
Cabedo-Mas, Alberto; Moliner Miravet, Lidón; Campayo Muñoz, Emilia Ángeles; Macián-González, Roberto; Arriaga-Sanz, Cristina Taylor and Francis Group (2023-04-03)El potencial de la práctica musical activa para fomentar el desa-rrollo social de las personas ha sido ampliamente explorado. Esta revisión tiene un objetivo doble: (1) examinar las características de las iniciativas de ... -
Intrapersonal skills and music performance in elementary piano students in spanish conservatories: Three case studies
Campayo Muñoz, Emilia Ángeles; Cabedo-Mas, Alberto; Hargreaves, David Springer (2019-10-17)This study is based on the premise that emotional skills—comprised of an intrapersonal dimension and an interpersonal dimension—help to achieve personal balance, which in turn can enhance performance. Following from this ... -
Investigación-acción como recurso para la innovación y mejora de la práctica educativa en conservatorios: una experiencia en las enseñanzas elementales de música en España
Campayo Muñoz, Emilia Ángeles; Cabedo-Mas, Alberto Universidad de Almería (2018)A menudo, las enseñanzas musicales en los conservatorios de música se basan en metodologías arraigadas a la tradición. Aunque en el currículo de dichas enseñanzas existan asignaturas que tienen como finalidad desarrollar ... -
El rol de padres, profesores y compañeros en la motivación de estudiantes de enseñanzas elementales de piano en conservatorios: un estudio multicaso
Campayo Muñoz, Emilia Ángeles; Cabedo-Mas, Alberto Sage Publications (2018)En este artículo se examina el rol que los padres, profesores y compañeros tienen sobre la motivación por las enseñanzas elementales de piano en conservatorios para tres estudiantes que cursan el tercer curso de dichas ... -
The role of emotional skills in music education
Campayo Muñoz, Emilia Ángeles; Cabedo-Mas, Alberto Cambridge University Press (2017-11)Developing emotional skills is one of the challenges that concern teachers and researchers in education, since these skills promote well-being and enhance cognitive performance. Music is an excellent tool with which to ...