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dc.contributor.authorCalabria Muñoz, Cristian
dc.contributor.otherMora Sesma, Rafael
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.date.accessioned2018-04-10T08:52:54Z
dc.date.available2018-04-10T08:52:54Z
dc.date.issued2017-06-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/173997
dc.descriptionTreball Final de Grau en Periodisme. Codi: PE0932. Curs: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractThis dissertation develops steps to set up Villarreal Total Radio, an online radio station that aims to make a space for itself in the radio sector. Its differentiation lies in a complete and specialized bet due to the information offered about the Villarreal CF as an entity. To ensure the viability of the project, a study of the competition has been carried out, which shows the lack of insight into the contents offered. In addition, none of them are dedicated exclusively to sports topics. So, the online media should take advantage of the niche in the market and exploit its products thanks to the possibilities offered by Internet. In order to achieve the objectives, targets for Villarreal Total Radio will be two: a thorough study of the radio contents and a plan to take advantage of the possibilities offered by the network. To achieve the financial sustainability, advertising rates have been stipulated and external investment options have been taken into consideration. The ultimate goal for the radio is not to result in economic losses. The final purpose for the radio is to offer a specialised media for the development of journalistic work and not to have losses due to the costs of maintenance, what might be achieved thanks to income from advertising. To ensure the radio station achievement, the radio must undertake a SWOT analysis to eliminate the soonest possible its weaknesses and existing threatsca_CA
dc.description.abstractEn el presente trabajo se desarrollan los pasos para constituir Villarreal Total Radio, una emisora online que pretende hacerse un hueco en el sector radiofónico. Su diferenciación reside en la apuesta íntegra y especializada por la información sobre el Villarreal CF como entidad. Para garantizar la viabilidad del proyecto se ha hecho un estudio de la competencia donde se demuestra la ausencia de profundidad en el contenido ofertado. Además, ninguno de ellos se dedica en exclusiva al aspecto deportivo, por eso el medio online debe aprovechar el nicho de mercado y explotar su producto gracias a las posibilidades que ofrece Internet. A fin de cuentas, los objetivos de Villarreal Total Radio son dos: profundizar en el contenido y aprovechar las posibilidades de la red. Para recuperar la inversión y los gastos, se han estipulado unas tarifas publicitarias al igual que se han estudiado opciones de inversión externa. La idea es que el medio nunca sea deficitario económicamente. El propósito es desarrollar la labor periodística y no tener pérdidas a causa de los costes de mantenimiento, algo que se conseguirá, como mínimo, a través de la publicidad. Para asegurarse el logro, la radio ha efectuado un análisis DAFO para así eliminar cuanto antes las debilidades y amenazas existentesca_CA
dc.format.extent57 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Periodismeca_CA
dc.subjectGrado en Periodismoca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Journalismca_CA
dc.subjectVillarrealca_CA
dc.subjectRadioca_CA
dc.subjectSelf-employedca_CA
dc.subjectCostca_CA
dc.subjectDeveloperca_CA
dc.subjectBudgetca_CA
dc.subjectAutónomoca_CA
dc.subjectCosteca_CA
dc.subjectPromotorca_CA
dc.subjectPresupuestoca_CA
dc.titleVillareal Total Radioca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


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