Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMonferrer Gimeno María
dc.contributor.otherChiva Bartoll, Òscar
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2018-01-12T10:39:35Z
dc.date.available2018-01-12T10:39:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/171794
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016-2017ca_CA
dc.description.abstractEl present treball preten analitzar els estereotips sexistes presents en les activitats extraescolars que, amb molta probabilitat, són un clar reflex de la situació actual de la societat que vivim. A partir d’un enfocament qualitatiu d’investigació, han participat a l’estudi 36 pares y mares, donant la seua opinió i responent a una sèrie de preguntes mitjançant entrevistes semiestructurades. Les categories que es deriven de l’anàlisi del discurs dels participants, de caràcter deductiu i basat en allò que planteja el marc teòric, són: la varietat d’activitats extraescolars, la quantitat, la distribució per sexes i el caràcter lliure i voluntari, o no, de la tria i participació de les xiquetes i xiquets. En línies generals els resultats han mostrat una gran desigualtat de sexe en aquest tipus d’activitats, de la que majoritàriament mares i pares no eren conscients. Aquest fet fa pensar que la situació pot estar marcada per altres factors socials externs a l’àmbit escolar, la qual cosa requereix tant de noves investigacions en aquesta línia, com del tractament educatiu adequat als centres escolars.ca_CA
dc.description.abstractThis work pretend to analyse the sexist stereotypes present in the extracurricular activities which, probably, are a clear reflection of the current situation of the society we live in. Based on a qualitative approach to research, 36 fathers and mothers have participated in the study, giving their opinion and responding to a series of questions through mixed interviews. The categories derived from the analysis of the discourse of the participants, deductive and based on what the theoretical frame explains, they are: the variety of extracurricular activities, the quantity, the distribution depending on the sex and the free and voluntary character, of the choice of it and it participation of the girls and boys. Overall the results have shown a great inequality of sex in this type of activity and mostly parents were not aware. This fact suggests that the situation may be marked by other social factors outside the school environment, which requires a new research in this line and the appropriate educational treatment for schools.ca_CA
dc.format.extent19 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsLicencia CC-BY-NC-NDca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectsexismeca_CA
dc.subjectactivitats extraescolarsca_CA
dc.subjectdesigualtatca_CA
dc.subjectsexismca_CA
dc.subjectextracurricular activitiesca_CA
dc.subjectinequalityca_CA
dc.subjectstereotypesca_CA
dc.titleEl sexisme en les activitats extraescolarsca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Licencia CC-BY-NC-ND
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Licencia CC-BY-NC-ND