Proposta d'una seqüència didàctica: creació d'un conte
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Proposta d'una seqüència didàctica: creació d'un conteAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Ferrer Ripollés, María MontserratDate
2017Publisher
Universitat Jaume IAbstract
A partir d’analitzar un llibre de text i la problemàtica que hi ha al voltant de l’estructura de les
unitats didàctiques, l’objectiu d’aquest treball és la creació d’una seqüència didàctica diferent a la
tradicional ... [+]
A partir d’analitzar un llibre de text i la problemàtica que hi ha al voltant de l’estructura de les
unitats didàctiques, l’objectiu d’aquest treball és la creació d’una seqüència didàctica diferent a la
tradicional que podem trobar en qualsevol llibre de text. L’activitat final de la meua seqüència
didàctica és la creació d’un conte i per a arribar a la creació d’aquest he realitzat, en primer lloc, un
treball d’investigació al voltant de la problemàtica que trobem als llibres de text de llengües
(concretament, he analitzat una unitat del llibre de valencià de la editorial Anaya dirigit a sisè de
primària) i he observat la poca importància que se li dona a la reflexió gramatical i a l’estructura de
les unitats didàctiques.
I en segon lloc, presente la meua unitat didàctica, on mostre una sèrie d’activitats pràctiques per a
poder realitzar l’activitat final: l’elaboració d’un conte. A més, hi ha apartats de teoria, per tal de
facilitar als alumnes els continguts que van a aprendre. Per aplegar a aquest punt, els xiquets han
de saber treballar les habilitats lingüístiques i posar-les en pràctica tant en l’aula com en la seua
vida quotidiana.
A més, a l’activitat final, he proposat una graella d’elaboració i avaluació per a que els alumnes
tinguen una ajuda per a crear el seu conte i poder realitzar l’activitat pas a pas, sense deixar-se
cap contingut. Per tant, en eixa mateixa graella, després es realitzarà l’avaluació de l’activitat ja
que conté tots els aspectes que ha de tindre l’activitat final.
En resum, la intenció és que els alumnes aprenguen la llengua de forma dinàmica, estant en
contacte amb el seu ús lingüístic, posant en pràctica els continguts treballats i, com a conclusió,
crear un conte. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess