Mostrar el registro sencillo del ítem
La diversitat musical a l’aula de primària
dc.contributor.author | García Peirats, Irene | |
dc.contributor.other | Porta Navarro, María Amparo | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2017-09-27T07:48:13Z | |
dc.date.available | 2017-09-27T07:48:13Z | |
dc.date.issued | 2017-06-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/168986 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017 | ca_CA |
dc.description.abstract | L’assignatura de música a les escoles presenta certs reptes. El fet que molts alumnes tinguen una formació musical fora de l’escola, fa que el nivell de partida d’aquests siga més elevat al de la resta d’alumnat que sols rep una hora a la setmana de música. Aquest fet, provoca una diferència de nivells que ens obliga a buscar una correcta resposta educativa per tal d’adaptar-nos a les necessitats de cada alumne/a i no excloure a cap col·lectiu. Per altra banda, molts alumnes no consideren l’assignatura de música útil ni atractiva. Aquest criteri pot ser induït per la utilització d’una metodologia més aviat tradicional i poc motivadora, causant, a més, un aprenentatge poc significatiu. Com es pot canviar aquesta visió de la música des de l’aula? Com a proposta d’un canvi metodològic que pretén donar resposta a aquestes problemàtiques, es presenta al llarg del treball el projecte que es du a terme a l’aula de música del CEIP Juan Carlos I d'Almenara des del curs 2007-2008, dirigit per Lluís Granell, el mestre de música. Aquest projecte pren la forma d’una agrupació musical anomenada Estany's Band on els alumnes de 6é de primària interpreten durant tot el curs obres dels diferents estils de música moderna i es preparen per a dur a terme concerts per a institucions i públic divers. L’objectiu d’aquest treball és, primer, conéixer les mancances de l’assignatura de música en les escoles de la Comunitat Valenciana, per a després examinar si aquesta proposta de projecte aconsegueix donar resposta a les necessitats i interessos de tot l’alumnat, així com si assoleix crear un aprenentatge significatiu despertant l’interés per la música. Per a sostenir-ho, s’ha realitzat un estudi mitjançant l’observació directa del desenvolupament de les classes en l’estada de pràctiques al centre, així com per mitjà d’enquestes per a l’obtenció de l’opinió, referent a aquestes qüestions, dels membres d’Estany’s Band. També s’ha requerit l’opinió d’altres estudiants de diverses escoles per tal de conéixer realment la situació d’aquesta matèria a les escoles. | ca_CA |
dc.format.extent | 40 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Inclusió | ca_CA |
dc.subject | Motivació | ca_CA |
dc.subject | Aprenentatge significatiu | ca_CA |
dc.subject | Estany’s Band | ca_CA |
dc.title | La diversitat musical a l’aula de primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840