Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGarcía Peirats, Irene
dc.contributor.otherPorta Navarro, María Amparo
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-09-27T07:48:13Z
dc.date.available2017-09-27T07:48:13Z
dc.date.issued2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168986
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractL’assignatura de música a les escoles presenta certs reptes. El fet que molts alumnes tinguen una formació musical fora de l’escola, fa que el nivell de partida d’aquests siga més elevat al de la resta d’alumnat que sols rep una hora a la setmana de música. Aquest fet, provoca una diferència de nivells que ens obliga a buscar una correcta resposta educativa per tal d’adaptar-nos a les necessitats de cada alumne/a i no excloure a cap col·lectiu. Per altra banda, molts alumnes no consideren l’assignatura de música útil ni atractiva. Aquest criteri pot ser induït per la utilització d’una metodologia més aviat tradicional i poc motivadora, causant, a més, un aprenentatge poc significatiu. Com es pot canviar aquesta visió de la música des de l’aula? Com a proposta d’un canvi metodològic que pretén donar resposta a aquestes problemàtiques, es presenta al llarg del treball el projecte que es du a terme a l’aula de música del CEIP Juan Carlos I d'Almenara des del curs 2007-2008, dirigit per Lluís Granell, el mestre de música. Aquest projecte pren la forma d’una agrupació musical anomenada Estany's Band on els alumnes de 6é de primària interpreten durant tot el curs obres dels diferents estils de música moderna i es preparen per a dur a terme concerts per a institucions i públic divers. L’objectiu d’aquest treball és, primer, conéixer les mancances de l’assignatura de música en les escoles de la Comunitat Valenciana, per a després examinar si aquesta proposta de projecte aconsegueix donar resposta a les necessitats i interessos de tot l’alumnat, així com si assoleix crear un aprenentatge significatiu despertant l’interés per la música. Per a sostenir-ho, s’ha realitzat un estudi mitjançant l’observació directa del desenvolupament de les classes en l’estada de pràctiques al centre, així com per mitjà d’enquestes per a l’obtenció de l’opinió, referent a aquestes qüestions, dels membres d’Estany’s Band. També s’ha requerit l’opinió d’altres estudiants de diverses escoles per tal de conéixer realment la situació d’aquesta matèria a les escoles.ca_CA
dc.format.extent40 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectInclusióca_CA
dc.subjectMotivacióca_CA
dc.subjectAprenentatge significatiuca_CA
dc.subjectEstany’s Bandca_CA
dc.titleLa diversitat musical a l’aula de primàriaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional