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dc.contributor.authorMeneses Rocha, María Elena
dc.contributor.authorCastillo González, María Concepción
dc.date.accessioned2017-02-17T08:08:15Z
dc.date.available2017-02-17T08:08:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationMENESES ROCHA, María Elena; CASTILLO GONZÁLEZ, María Concepción. # TodossomosAyotzinapa. Storytelling, identidades, representaciones y reflexividad en disputa. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 2016, vol. 16, no 2, p. 37-56.ca_CA
dc.identifier.issn1697-7750
dc.identifier.issn2340-4981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/166106
dc.description.abstractThe aim of this article is to explain the dispute and power relations articulated through the storytelling as a tool and social practice. Through a Cultural Studies approach we compared the civil society storytelling with the one of federal government in YouTube on the case of forced disappearances in Ayotzinapa, Mexico between September and December 2014. At the same time we observed the socio-political context, mass media coverage and it´s global reach. The comparative analysis allows to understand the representations, contradictions and disagreements between the actors around this case of Human Rights violation and the possibilities and limitations of storytelling to organize protest, to obtain social incidence and the peaceful transformation of conflict. The paper discusses the value of digital tools for Social Sciences research.ca_CA
dc.description.abstractEl objetivo del artículo es explicar la disputa y relaciones de poder articuladas a través del storytelling como herramienta y práctica social con una aproximación desde los Estudios culturales. Se contrastó el storytelling de grupos de la sociedad civil con el del gobierno en la plataforma YouTube sobre el caso de desapariciones forzadas en Ayotzinapa México entre septiembre y diciembre de 2014. El análisis comparativo permitió palpar la lucha por la representación, las contradicciones del gobierno mexicano y los desencuentros entre ambos actores sobre un caso histórico de violación a los derechos fundamentales. Se discuten las posibilidades y limitantes del storytelling para organizar la protesta, para el cambio social, así como para la transformación positiva y pacífica de los conflictos. Asimismo se reflexiona sobre la utilidad de las herramientas de curación de contenidos en redes sociales para la investigación en ciencias sociales.ca_CA
dc.format.extent20 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherPublicacions de la Universitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfCultura, Lenguaje y Representación, 2016, vol. 16, no 2ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectstorytellingca_CA
dc.subjectcambio socialca_CA
dc.subjectredes socialesca_CA
dc.subjectacción colectivaca_CA
dc.subjectAyotzinapaca_CA
dc.subjectYouTubeca_CA
dc.subjectrepresentacionesca_CA
dc.subjectreflexividadca_CA
dc.subjectsocial changeca_CA
dc.subjectsocial networksca_CA
dc.subjectcollective actionca_CA
dc.subjectrepresentationsca_CA
dc.subjectreflexivityca_CA
dc.title#TodossomosAyotzinapa: torytelling, identidades, representaciones y reflexividad en disputaca_CA
dc.title.alternative#TodossomosAyotzinapa: Storytelling, Identities, Representations and Reflexivity in Disputeca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doidoi: http://dx.doi.org/10.6035/clr.2016.16.3
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/2284/1936ca_CA


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