Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorAndrés Roqueta, Clara
dc.contributor.authorZafra Monfort, Alba
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2016-09-13T12:24:18Z
dc.date.available2016-09-13T12:24:18Z
dc.date.issued2016-07-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/162467
dc.descriptionTreball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016ca_CA
dc.description.abstractEls xiquets amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) tenen problemes en l’àrea socio-emocional des d’edats primerenques. Conseqüentment, solen ser menys acceptats pels seus iguals (o fins i tot ignorats) i, per tant, tenen menys amics durant l’etapa escolar. Tot i això, s’ha demostrat que és possible abordar i millorar les seves habilitats socials a través de distints mètodes, entre ells, les habilitats de joc. Tanmateix, sota la perspectiva inclusiva actual, els patis de les escoles es converteixen en espais ideals per dur a terme aquesta intervenció d’una manera contextualitzada i lúdica, ja que impliquen no sols a l’individu amb dificultats, sinó també a la resta dels companys. Revisada la literatura, el present estudi té com a objectiu promoure la inclusió d’un xiquet amb TEA de quatre anys amb el seu grup ordinari, mitjançant una intervenció a través del joc basada en el model IPG (Integrated Play Group) en l’hora del pati. Per tal de comprovar l’efectivitat de la intervenció, es va avaluar el grau de socialització del xiquet en el seu grup classe amb un sociograma i, a més, es van observar les seves conductes pel que fa al joc, utilitzant la tècnica de triangulació d’investigadors. Després de les sessions d’intervenció, els resultats demostren que el mètode ha sigut efectiu, ja que el nen obté millors puntuacions sociomètriques i també millora diverses conductes referents al seu joc a l’hora del pati. Per tant, es conclou que el model IPG ha resultat efectiu en aquest cas ja que no sols ha millorat les habilitats individuals del nen, sinó també la seua socialització amb el grup ordinari, sent important per a la resta de la seua escolaritat.ca_CA
dc.format.extent39 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectTrastorn de l’Espectre Autista (TEA)ca_CA
dc.subjectIntervencióca_CA
dc.subjectIntegrated Play Group (IPG)ca_CA
dc.subjectHabilitats socialsca_CA
dc.subjectJocca_CA
dc.titleMillora de la socialització d’un alumne amb TEA d’Educació Infantil mitjançant una dinàmica de jocs al patica_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem