Mostrar el registro sencillo del ítem
Millora de la socialització d’un alumne amb TEA d’Educació Infantil mitjançant una dinàmica de jocs al pati
dc.contributor | Andrés Roqueta, Clara | |
dc.contributor.author | Zafra Monfort, Alba | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2016-09-13T12:24:18Z | |
dc.date.available | 2016-09-13T12:24:18Z | |
dc.date.issued | 2016-07-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162467 | |
dc.description | Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | Els xiquets amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) tenen problemes en l’àrea socio-emocional des d’edats primerenques. Conseqüentment, solen ser menys acceptats pels seus iguals (o fins i tot ignorats) i, per tant, tenen menys amics durant l’etapa escolar. Tot i això, s’ha demostrat que és possible abordar i millorar les seves habilitats socials a través de distints mètodes, entre ells, les habilitats de joc. Tanmateix, sota la perspectiva inclusiva actual, els patis de les escoles es converteixen en espais ideals per dur a terme aquesta intervenció d’una manera contextualitzada i lúdica, ja que impliquen no sols a l’individu amb dificultats, sinó també a la resta dels companys. Revisada la literatura, el present estudi té com a objectiu promoure la inclusió d’un xiquet amb TEA de quatre anys amb el seu grup ordinari, mitjançant una intervenció a través del joc basada en el model IPG (Integrated Play Group) en l’hora del pati. Per tal de comprovar l’efectivitat de la intervenció, es va avaluar el grau de socialització del xiquet en el seu grup classe amb un sociograma i, a més, es van observar les seves conductes pel que fa al joc, utilitzant la tècnica de triangulació d’investigadors. Després de les sessions d’intervenció, els resultats demostren que el mètode ha sigut efectiu, ja que el nen obté millors puntuacions sociomètriques i també millora diverses conductes referents al seu joc a l’hora del pati. Per tant, es conclou que el model IPG ha resultat efectiu en aquest cas ja que no sols ha millorat les habilitats individuals del nen, sinó també la seua socialització amb el grup ordinari, sent important per a la resta de la seua escolaritat. | ca_CA |
dc.format.extent | 39 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) | ca_CA |
dc.subject | Intervenció | ca_CA |
dc.subject | Integrated Play Group (IPG) | ca_CA |
dc.subject | Habilitats socials | ca_CA |
dc.subject | Joc | ca_CA |
dc.title | Millora de la socialització d’un alumne amb TEA d’Educació Infantil mitjançant una dinàmica de jocs al pati | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1154]
MI1040; MI1840