Mostrar el registro sencillo del ítem
Interculturalitat a l'escola: realitat outopia?
dc.contributor | Mallén Fortanet, Dolores | |
dc.contributor.author | Roda Pérez, Rosa Elena | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2016-09-13T06:55:19Z | |
dc.date.available | 2016-09-13T06:55:19Z | |
dc.date.issued | 2016-06-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162445 | |
dc.description | Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acdèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | Davant l’existència d’una gran diversitat cultural en l’alumnat de l’escola primària d’avui, sorgeix la necessitat de donar una resposta que vaja un pas més enllà de la mera acceptació d’aquesta multiculturalitat. L’educació intercultural és una perspectiva educativa que atén la diversitat cultural tant des del punt de vista cognitiu com afectiu, social i cultural, fent possible la comunicació i l’enteniment entre les persones des d’un pla d’igualtat. Amb aquest estudi volem, per una banda, remarcar la importància de l’educació intercultural per tal d’aconseguir la inclusió de tots els alumnes i per una altra, comprovar si l’educació intercultural està present en l’escola primària actualment i de quina manera es porta a la pràctica. Per això, hem realitzat un estudi de cas d’un centre escolar d’Educació Primària de la província de Castelló amb un alt percentatge d’alumnes immigrants. La recollida d’informació es va fer mitjançant una escala d’observació d’aula, entrevistes obertes amb docents i un questionari sobre interculturalitat que es va administrar a alumnes, pares i docents del centre. En la investigació hem pogut identificar uns indicadors que mostren que algunes de les pràctiques i les polítiques educatives del centre sí que es corresponen amb la visió de l’educació intercultural i uns altres que ens assenyalen que aquesta adaptació és encara molt baixa. Les conclusions del treball destaquen la importància de l’avaluació dels centres escolars per a la millora de l’educació intercultural i la necessitat de donar més presència a altres cultures en el currículum escolar, així com de l’obertura dels centres a la comunitat. | ca_CA |
dc.description.abstract | Faced with the wide range of cultures that are currently represented in primary schools, it is necessary to come up with ways of addressing multiculturalism – rather than simply acknowledging its presence. Intercultural education is an educational approach involving the management of cultural diversity from cognitive, affective, social and cultural perspectives; it is meant to enable communication and understanding among cultures on an level playing field. On the one hand, this study tries to foreground the contribution of intercultural education towards the inclusion of all pupils; on the other hand, it aims to gauge the extent to which intercultural education is represented in today’s schools and gain a better understanding of how it is managed in practice. This project is therefore based on a case study involving a Castelló-based Primary School which has a high rate of immigrant pupils. Data have been collected by means of a classroom observation scale, open interviews with teachers and a survey about interculturality administered to pupils, parents and teachers. This study shows that there are activities and educational policies which are certainly consistent with the vision of intercultural education. However, there are others whose adjustment are still very low. The conclusions of this study hightlight the importance of assessing schools in order to improve intercultural education; foreground the need to enhance the visibility of other cultures in the school syllabus; and draw attention to the need to open schools to the communities they cater for | ca_CA |
dc.format.extent | 39 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Educació intercultural | ca_CA |
dc.subject | Diversitat cultural | ca_CA |
dc.subject | Inclusió | ca_CA |
dc.subject | Avaluació escolar | ca_CA |
dc.subject | Estudi de cas | ca_CA |
dc.subject | Intercultural education | ca_CA |
dc.subject | Cultural diversity | ca_CA |
dc.subject | Inclusion | ca_CA |
dc.subject | School assesment | ca_CA |
dc.subject | Case study | ca_CA |
dc.title | Interculturalitat a l'escola: realitat outopia? | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1457]
MP1040; MP1840