Mostrar el registro sencillo del ítem
Revisió bibliogràfica sobre la percepció que tenen els professors de les matemàtiques i com influeix en el procés d'ensenyament
dc.contributor | García Castellar, Rosa | |
dc.contributor.author | Santigosa Torrejón, María | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2016-09-07T07:58:55Z | |
dc.date.available | 2016-09-07T07:58:55Z | |
dc.date.issued | 2016-07-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162238 | |
dc.description | Treball final de Grau en Psicologia. Codi: PS1048. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | En el present estudi s'intenta respondre a la pregunta: Quina és la percepció que tenen els professors de les matemàtiques i com afecta al procés d'ensenyament? Segons dades oficials (Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, 2013) a Espanya la xifra de professors i mestres ascendeix a uns 650.000 professionals repartits entre l'escola pública, la privada i la concertada. El sistema educatiu està dividit en diferents nivells i estan destinats a diferents grups de persones. La mitjana de tots els països participants en TIMSS-matemàtiques 2011 (PIRLS-TIMSS, 2011) va ser de 491 punts. Espanya va obtenir 482 punts, per sota de la mitjana de l'OCDE. Pel que es realitzarà un estudi de revisió bibliogràfica amb la finalitat d'analitzar quina és la percepció que tenen els professors de les matemàtiques i com afecta al procés d'ensenyament amb la finalitat de millorar aquests resultats. Aquest estudi es centra en educació primària i més concretament en l'assignatura de matemàtiques. La metodologia utilitzada ha estat la realització d'una revisió bibliogràfica mitjançant dues bases de dades, ERIC i PubPsych. Una més enfocada des de l'àrea social i l'altra des de la psicologia. Els resultats obtinguts en l'estudi mostren que els professors tenen una bona percepció de les matemàtiques però que això no es veu reflectit en els resultats dels seus alumnes. En l'estudi s'intenta donar resposta a aquest fet des de tres perspectives: La formació, l'experiència i els recursos. | ca_CA |
dc.description.abstract | The present study attempts to answer the question What's the perception that teachers have about mathematics and how it affects to the learning process? According to official data (Ministry of Education, Culture and Sport, 2013) in Spain the number of teachers is about 650,000 professionals distributed among public schools, private and concerted. The education system is divided into different levels and are aimed at different groups of people. The average of all the countries participating in TIMSS-2011 mathematics (TIMSS-PIRLS, 2011) was 491 points. Spain earned 482 points below the OECD average. As will study literature review in order to analyze what is the perception of teachers of mathematics and how it affects the learning process in order to improve these results. This study focuses on primary education and more specifically in the mathematics. The methodology has been conducting a literature review using two databases, PubPsych and ERIC. A more focused from the social area and the other from psychology. The results obtained in the study show that teachers have a good sense of mathematics but this is not reflected in the results of their students. The study attempts to address this problem from three perspectives: Training, experience and resources. | ca_CA |
dc.format.extent | 27 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Psicologia | ca_CA |
dc.subject | Grado en Psicología | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Psychology | ca_CA |
dc.subject | Percepció | ca_CA |
dc.subject | Matemàtiques | ca_CA |
dc.subject | Educació primària | ca_CA |
dc.subject | Professorat | ca_CA |
dc.subject | Ensenyança | ca_CA |
dc.subject | Perception | ca_CA |
dc.subject | Mathematics | ca_CA |
dc.subject | Primary school | ca_CA |
dc.subject | Teachers | ca_CA |
dc.subject | Teaching | ca_CA |
dc.title | Revisió bibliogràfica sobre la percepció que tenen els professors de les matemàtiques i com influeix en el procés d'ensenyament | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Psicologia [1100]
PS1048