Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.authorAlcañiz, Nati
dc.contributor.authorSegarra, Tomàs
dc.contributor.authorTrilles, Eugeni
dc.date.accessioned2016-05-02T09:17:44Z
dc.date.available2016-05-02T09:17:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2386-5458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/159094
dc.description.abstractLes Missions Interculturals és un projecte de participació comunitària en educació, cultura i desenvolupament local que té com a objectius contribuir a la consecució d'una societat inclusiva i fomentar el desenvolupament local. El present article és una descripció del procés viscut durant la primera edició del projecte, el qual ha tingut lloc en les poblacions de Vilanova d'Alcolea i Sant Mateu (Castelló, Espanya). Exposem, en primer lloc, els conceptes teòrics que han guiat tot el procés: l'educació inclusiva, la democràcia radical, l'aprenentatge cooperatiu, la interculturalitat i el nomadisme cultural. A continuació es descriuen les successives fases del projecte: diagnòstic local, sensibilització, intervenció i avaluació de l'experiència. En quant als resultats aconseguits, destaquem que tot el procés ha tingut un caràcter participatiu basat en el consens, s'ha contribuït a fomentar la participació ciutadana, alhora que s'han produït transformacions en la mirada dels participants al voltant de les problemàtiques locals. Finalment, en l'apartat dedicat a les conclusions, fem referència al fort component emocional que ha impregnat tot projecte i a les possibilitats d'internacionalització del mateix en el futur.ca_CA
dc.description.abstractLas Misiones Interculturales es un proyecto de participación comunitaria en educación, cultura y desarrollo local que tiene como objetivos contribuir a la consecución de una sociedad inclusiva y fomentar el desarrollo local. El presente artículo es una descripción del proceso vivido durante la primera edición del proyecto que ha tenido lugar en las poblaciones de Vilanova d'Alcolea y Sant Mateu (Castelló, España). Exponemos, en primer lugar, los conceptos teóricos que han guiado todo el proceso: la educación inclusiva, la democracia radical, el aprendizaje cooperativo, la interculturalidad y el nomadismo cultural. A continuación se describen las sucesivas fases del proyecto: diagnostico local, sensibilización, intervención y evaluación de la experiencia. En cuanto a los resultados conseguidos, destacamos que todo el proceso ha tenido un carácter participativo basado en el consenso, se ha contribuído a fomentar la participación ciudadana, al tiempo que se han producido transformaciones en la mirada de los participantes en torno a las problemáticas locales. Finalmente, en el apartado dedicado a las conclusiones, hacemos referencia al fuerte componente emocional que ha impregnado todo el proyecto y a las posibilidades de internacionalización del mismo en el futuro.ca_CA
dc.description.abstractThe Intercultural Missions is a community participation project in education, culture and local development with the aim of contributing to the consecution of an inclusive society and fostering local development. This article is a description of the lived process during the first edition of the project, which has taken place in the villages of Vilanova d'Alcolea and Sant Mateu (Castelló, Spain). First place, we expose the theoretical concepts which have guided all the process: inclusive education, radical democracy, cooperative learning, interculturality, and cultural nomadism. Then we describe the succeeding project phases: local diagnosis, awareness, intervention and evaluation. Regarding to the project results, we highlight that all this process has been characterized by a consensus-based participation, it has contributed to foster citizen participation, while there have been changes in the gaze of the participants about local issues. Finally, in the section devoted to the conclusions, we refer to the strong emotional component that has influenced the entire project, and the future possibilities of internationalization.ca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC)
dc.publisherUniversitat Jaume I. Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell"
dc.relation.isPartOfkult-ur, vol. 1, núm. 1ca_CA
dc.rights©Del text: els autors i autores, 2014ca_CA
dc.rights© De la present edició: Publicacions de la Universitat Jaume I, 2014
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectparticipació comunitàriaca_CA
dc.subjectdesenvolupament localca_CA
dc.subjecteducació no formalca_CA
dc.subjectinterculturalitatca_CA
dc.subjectnomadisme culturalca_CA
dc.subjectparticipación comunitariaca_CA
dc.subjectdesarrollo localca_CA
dc.subjecteducación no formalca_CA
dc.subjectinterculturalidadca_CA
dc.subjectnomadismo culturalca_CA
dc.subjectcommunity participationca_CA
dc.subjectlocal developmentca_CA
dc.subjectnon-formal learningca_CA
dc.subjectinterculturalismca_CA
dc.subjectcultural nomadismca_CA
dc.titleMissions interculturals: una experiència de desenvolupament comunitari a les comarques de Castellóca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Kult-ur.2014.1.1.10
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/issue/view/v1n1


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

©Del text: els autors i autores, 2014
Except where otherwise noted, this item's license is described as ©Del text: els autors i autores, 2014