• openAccess   A proposito di emancipare: “Se gli adulti non ascoltano i bambini vanno incontro a guai grossi” La città dei bambini: una nuova filosofia di governo delle città. 

      Tonucci, Francesco Universitat Jaume I. Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell" (2015)
      Emancipare significa rendere liberi, concedere autonomia. Nella città moderna, che si è sviluppata a misura dei cittadini adulti e delle loro automobili, i bambini hanno perso la possibilità di muoversi autonomamente e ...
    • openAccess   A questão da participação nas autarquias The issue of participation in municipalities 

      Gonçalves, José Fidalgo; Louro, Paulo; Corte-Real, Madalena Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC); Publicacions de la Universitat Jaume I (2020)
      Face ao crescente reconhecimento da importância de mecanismos de participação na governação pública, o presente texto pretende apresentar uma reflexão sobre as atuais práticas existentes no contexto do poder local em ...
    • openAccess   Barcelona Dibuixa. Participació, creativitat i territori 

      Guarro Navarro, Anna Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2021)
      El festival Barcelona Dibuixa és una proposta del Museu Picasso de Barcelona i l’Institut de Cultura de Barcelona que té com a objectiu apropar el dibuix a la ciutadania mitjançant la participació activa. Els elements ...
    • openAccess   Construcción colectiva de la ciudad. Tenencia de la tierra y regeneración urbana en los asentamientos informales de Maputo, Mozambique 

      Cubillo Arias, Ana Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2017)
      Los barrios informales de Maputo, capital de Mozambique, albergan al 80% de una población urbana muy pobre, con altas densidades de ocupación y altos niveles de precariedad del hábitat. Maputo, como las demás ...
    • openAccess   La crisis de la democracia y los nuevos escenarios que se plantean 

      Ibarra, Pedro Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2014)
      El texto reflexiona sobre la profundidad y extensión de la crisis democrática, tanto en los procesos de representación formal como en la desaparición de la autonomía real decisoria en las instituciones. Respondiendo ...
    • openAccess   Human Building. Construir para y con las personas. Conclusiones a partir de cinco casos de estudio 

      Márquez Martín, Sara Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2017)
      El presente artículo propone la definición del concepto de human building como una actitud frente a la arquitectura, el urbanismo y el diseño que implica que, como profesionales somos, ante todo, ...
    • openAccess   L’aposta municipalista: el potencial transformador del món local 

      Ubasart Gonzàlez, Gemma Universitat Jaume I. Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell" (2015)
      El món local ha estat tradicionalment un espai privilegiat per l’experimentació i la transformació a Catalunya. En un moment com l’actual, immersos en una forta crisi econòmica, política i nacional, interessa tenir en ...
    • openAccess   Mujeres haciendo ciudades: aprendiendo del pasado. 

      Muxí Martínez, Zaida Universitat Jaume I. Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell" (2015)
      Se plantea revisar la presencia de las mujeres en la construcción física y simbólica de las ciudades. El texto desvela la presencia activa de las mujeres en las ciudades en que ha sido invisibilizada. En esta revisión se ...
    • openAccess   Participació, ciutat i educació: els consells d’infància i d’adolescència 

      Muñoz-Moreno, José-Luís; Colorado Ramírez, Sara Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2016)
      En aquest article es reflexiona al voltant de la participació que en educació s’impulsa i es promou des de la ciutat. Al respecte, es repara en la relació establerta entre ciutat i educació a partir de la implicació ...
    • openAccess   Participación estudiantil comunitaria 

      López de Maturana, Silvia Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2016)
      La formación en comunidad de las alumnas de Pedagogía en Educación Parvularia de la Universidad de La Serena, Chile, implica una participación permanente en los procesos socioculturales que ocurren ...
    • openAccess   Pràctiques artístiques en cures pal·liatives. La Bona Mort 

      Sanjuán, Roser; Potrony, Albert Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2021)
      En aquest article fem una contextualització d’un projecte artístic interessat en explorar la colectivització del procés del final de vida, les cures pal·liatives, l’acompanyament i el dol. La bona mort és una ...