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dc.contributor.authorIranzo, Amador
dc.contributor.authorFarné, Alessandra
dc.date.accessioned2016-04-14T07:01:04Z
dc.date.available2016-04-14T07:01:04Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationIRANZO, Amador; FARNÉ, Alessandra. HERRAMIENTAS DE COMUNICACIÓN PARA EL TERCER SECTOR: EL USO DE LAS REDES SOCIALES POR LAS ONGD CATALANAS. Commons. Revista de Comunicación y Ciudadanía Digital, 2014, vol. 3, no 2.ca_CA
dc.identifier.issn2255-3401
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/158545
dc.description.abstractSocial media are already a communication tool used by any type of organization. This paper focuses on the communication of the Catalan non-governmental development organizations (NGDOs) in two of the most widely used social media platforms: Facebook and Twitter. This study addresses the discourse that these NGDOs generate around cooperation and development as well as their communicative practices to engage with citizens on these matters. The analysis shows that the discourse produced by the organizations on social media is consistent with the one issued through other channels. There are also some contradictions: although NGDOs see social media as a very important tool and appreciate that they can foster interaction with their audiences, they still use them under a traditional model of unidirectional communication. Moreover, the interaction with their audiences is very low and of poor quality. Hence, organizations fail to take advantage of the potentialities of social media to promote a more transformative communication.ca_CA
dc.description.sponsorShipEste trabajo forma parte de dos proyectos de investigación: el proyecto de la Unión Europea Devreporter, «Red de periodistas y profesionales de la comunicación para la cooperación y el desarrollo» (proyecto número DCI-NSAPVD/2012/279-805), coordinado por la Federación Catalana de ONGD (el artículo es resultado del contrato de investigación suscrito entre la Federación Catalana de ONGD y la Universitat Jaume I de Castellón en el marco del citado proyecto europeo) y el proyecto «Evaluación e indicadores de sensibilidad moral en la comunicación actual de los movimientos sociales» (CSO 2012-34066) del Ministerio de Economía y Competitividad (Mineco).ca_CA
dc.format.extent28 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversidad de Cádizca_CA
dc.relation.isPartOfCommons. Revista de Comunicación y Ciudadanía Digital, 2014, vol. 3, no 2ca_CA
dc.rightslicencia Creative Commons 4.0ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/*
dc.subjectCommunicationca_CA
dc.subjectSocial Mediaca_CA
dc.subjectNGDOsca_CA
dc.subjectFacebookca_CA
dc.subjectTwitterca_CA
dc.titleHerramientas de comunicación para el tercer sector: el uso de las redes sociales por las ONGD catalanasca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://reuredc.uca.es/index.php/cayp/article/viewFile/711/656ca_CA


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