ListarUJI: Revistes por tema "ICT"
Mostrando ítems 1-14 de 14
-
La actitud docente y el grado de uso de las TIC en la comunicación familia-escuela: Un acercamiento al empleo de las TIC en las escuelas
Universitat Jaume I (2014)El presente documento pretende dar a conocer la actitud que presenta el profesorado de Educación Infantil y Educación Primaria hacia las nuevas tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la relación escu ... -
África online: mujeres, TIC y activismo
Publicacions de la Universitat Jaume I (2016)Este artículo pretende analizar el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) como nuevas herramientas para la promoción de la agencia de las mujeres africanas en los procesos sociales del continente. ... -
El álbum digital: una experiencia pedagógica desde la música y la educación plástica y visual en el grado de maestro en educación infantil
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)The emergence of COVID19 and the forced migration of many face-to-face university courses to an online model have led to important changes in the way classes are taught and the programme of activities carried out by students. ... -
Because something should change. Translator and interpreter training: Past, present and future
Universitat Jaume I (2019)Interpreter and translator training has undergone important changes. Methodologies centred on the teacher (i.e. “apprenticeship approach”, in interpreting or the method “who takes the next sentence?”, in translation) have ... -
Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve Tullet
Publicacions de la Universitat Jaume I (2020)Picture books which were implemented through Wanga Gag’s Millions of Cats have been proven to be an excellent resource because images opposed to words have a leading role. This resource also becomes a perfect ally for ... -
Ciudad etérea. Interpretaciones y apropiación comunicativa del nuevo espacio urbano digital
Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2022)La pandemia mundial que ha azotado el mundo entre 2020 y 2021 ha intensificado el uso compulsivo de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación, agravando los efectos de la soledad social y ... -
Competencias mediáticas de estudiantes de bachillerato en Ecuador frente al currículo escolar
Universitat Jaume I (2020-02-14)This article is based on the diagnosis made of the competence levels of the Baccalaureate students in Ecuador in relation to the media. A qualitative study of content analysis in the baccalaureate curriculum following the ... -
Creación de recursos didácticos personalizados en el aula de infantil a través de herramientas TIC
Universitat Jaume I (2014)El objetivo de esta comunicación es presentar un material didáctico novedoso utilizando las TIC. Este material se propone como forma lúdica de trabajo con el alumnado de Educación Infantil, complementario a metodologías ... -
La digitalización del patriarcado: retención del talento femenino en las empresas tecnológicas
Universitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere (2017)In an increasingly technological society, women remain underrepresented in the ICT sector and, especially, in decision-making positions. The research focuses on identifying the underlying barriers to female presence in ... -
Much Ado About Nothing? Revitalizing Literature teaching and learning in Higher Education through ICT
Universitat Jaume I (2014)Is the use of ICT overestimated, or is it really an important part of today teaching and learning? If it is important, how can technology make a great impact to the teaching and learning of Literature? This paper tries ... -
Porque algo tiene que cambiar. La formación de traductores e intérpretes: Pasado, presente y futuro
Universitat Jaume I (2019)La formación de intérpretes y traductores ha ido experimentando cambios importantes. De las metodologías centradas en el profesor como el “apprenticeship approach”, en interpretación o el método de “¿quién lee la siguiente ... -
Porque algo tiene que cambiar. La formación de traductores e intérpretes: presente & futuro
Universitat Jaume I (2019) -
Task-based language teaching: An analysis of learners’ perception of technology-mediated tasks in EFL contexts
Publicacions de la Universitat Jaume I (2016)This paper focuses on new trends for teaching English through a communicative approach. It mainly focuses on how to apply a Task- Based Language Teaching (TBLT) methodology to an English as a Foreign Language (EFL) classroom ... -
Teaching apps for the learning of language through sports: Technology and sports in the English and Spanish as a L2/FL classroom
(2017)This paper presents a selection of teaching apps for the teaching and learning of both English and Spanish through sports. In the frame of a funded research project on Applied Linguistics to the teaching of modern languages ...