Mostrar el registro sencillo del ítem
Aplicació de rúbriques per a l'avaluació d'estudiants en grups de treball de laboratori químic
dc.contributor.author | Gonell, Francisco | |
dc.contributor.author | Gonell, Sergio | |
dc.contributor.author | Julian-Lopez, Beatriz | |
dc.contributor.author | Mata Martínez, Jose A | |
dc.date.accessioned | 2016-03-14T11:30:37Z | |
dc.date.available | 2016-03-14T11:30:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Gonell, F. et al. Aplicació de rúbriques per a l’avaluació dels alumnes en el laboratori químic. Revista d’Innovació Docent Universitària Núm. 8 (2016), pp. 15-19 | ca_CA |
dc.identifier.issn | 2014-1319 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/153610 | |
dc.description.abstract | El present treball de millora educativa constitueix un exemple de millora en les pràctiques de laboratori de l’assignatura QU0924 Química Inorgànica III mitjançant la introducció de rúbriques com a instrument d’avaluació. Clàssicament, l’avaluació en el laboratori químic es feia de manera subjectiva, és a dir, el professor tenia la intuïció de qui estava seguint i fent correctament les pràctiques. A més a més, la distribució dels grups de treball de laboratori per parelles feia més dificultosa l’avaluació individual dels estudiants, que en molts casos no sabien molt bé amb quins criteris se’ls avaluava. La introducció d’una rúbrica per a avaluar les distintes competències dels estudiants al laboratori químic ha permès sistematitzar l’avaluació d’aquesta assignatura desglossant-la en les parts més importants que s’han de tenir en compte a l’hora d’avaluar i aportant-li una major objectivitat. Aquest fet es reflecteix en una major confiança del professor a l’hora de realitzar l’avaluació. A més, els alumnes tenen molt més clars quins són els criteris que utilitzarà el professor quan avalua, donant-los la oportunitat de centrar-se en les coses importants. | ca_CA |
dc.description.abstract | El presente trabajo de mejora educativa constituye un ejemplo de mejora en las prácticas de laboratorio de la asignatura QU0924 Química Inorgánica III mediante la introducción de rúbricas como instrumento de evaluación. Clásicamente, la evaluación en el laboratorio químico se hacía de manera subjetiva, es decir, el profesor tenía la intuición de quien estaba siguiendo y haciendo correctamente las prácticas. Además, la distribución de los grupos de trabajo de laboratorio por parejas hacía más dificultosa la evaluación individual de los estudiantes, que en muchos casos no sabían muy bien con qué criterios se les evaluaba. La introducción de una rúbrica para evaluar las distintas competencias de los estudiantes en el laboratorio químico ha permitido sistematizar la evaluación de esta asignatura desglosándola en las partes más importantes que se deben tener en cuenta a la hora de evaluar y aportándole una mayor objetividad. Este hecho se refleja en una mayor confianza del profesor a la hora de realizar la evaluación. Además, los alumnos tienen mucho más claros cuáles son los criterios que utilizará el profesor cuando evalúa, dándoles la oportunidad de centrarse en las cosas importantes. | ca_CA |
dc.format.extent | 5 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat de Barcelona | ca_CA |
dc.rights | Attribution 4.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | rúbrica | ca_CA |
dc.subject | avaluació | ca_CA |
dc.subject | química | ca_CA |
dc.subject | laboratori químic | ca_CA |
dc.subject | evaluación | ca_CA |
dc.subject | laboratorio químico | ca_CA |
dc.title | Aplicació de rúbriques per a l'avaluació d'estudiants en grups de treball de laboratori químic | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1344/RIDU2016.8.2 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.relation.publisherVersion | http://revistes.ub.edu/index.php/RIDU/article/view/RIDU2016.8.2 | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
QUIO_Articles [701]
Articles de publicacions periòdiques