• openAccess   CLIL practices in higher education: Exploring translanguaging phenomena in the content classroom 

      Bellés-Calvera, Lucía Universitat Politècnica de Catalunya (2021-07-15)
      The internationalisation process of higher education institutions has prompted the implementation of the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach, where instruction occurs in a language other than students’ ...
    • openAccess   Learning Pronunciation with OERs: a practical case for Medicine students 

      Bellés-Fortuño, Begoña; Bellés-Calvera, Lucía Editorial Universitat Politècnica de València (2017)
      The aim of this study is to improve English pronunciation in the university classroom of first-year Medicine students through the use of OERs. Technologies such as Voki or LEO network are used in the practical sessions of ...
    • openAccess   Lengua y Contenido: El desafío en el aula universitaria de Ciencias 

      Bellés-Fortuño, Begoña; Martínez-Hernández, Ana-Isabel; Bellés-Calvera, Lucía; Mota-Babiloni, Adrián AMIE - Multidisciplinary Educational Research Association (2021-07)
      El proyecto que aquí se presenta pretende profundizar en la mejora de la docencia en inglés en la universidad. Se trata de un proyecto institucional y multidisciplinar que tiene como eje vertebrador una base lingüística ...